16 odcinków o łącznej długości 192 km w ramach Programu Budowy Dróg Krajowych 2014–2023 oraz osiem odcinków liczących razem 60 km z Programu Budowy 100 obwodnic 2020–2030 – to właśnie przedstawione przyszłoroczne plany przetargowe Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad. Największa część tego drogowego tortu (w sumie 109 km) przypadnie oddziałowi GDDKiA w Lublinie, który zajmie się wyborem wykonawców m.in. dla trzech odcinków drogi ekspresowej S17 Piaski–Hrebenne i trzech fragmentów trasy S12 pomiędzy Lublinem a Dorohuskiem. Blisko 50 km przyszłych budów ma podzielić wrocławski oddział dyrekcji, gdzie powstawać będzie ekspresówka S8 na odcinku Wrocław-Kłodzko oraz obwodnica Głogowa w ciągu drogi krajowej nr 12. Natomiast 33 km czekają na firmy budowlane na Podkarpaciu: przetargi obejmą dwa odcinki trasy S19 Rzeszów–Barwinek, a także drugi etap budowy obwodnicy Sanoka.
Wcześniej jednak – bo jeszcze przed końcem obecnego roku – mają być uruchomione przetargi na osiem fragmentów liczących 83 km w ramach PBDK (na drogach ekspresowych S17, S19 i S74) oraz trzy odcinki o łącznej długości 19 km z programu obwodnicowego.
Czytaj więcej
Pomorze, Wielkopolska, Mazowsze i Dolny Śląsk znalazły się wśród regionów, gdzie powstaną nowe drogi ekspresowe. Rząd już przymierza się do nowego Programu Budowy Dróg Krajowych, który będzie realizowany do 2030 r. Plany przewidują nakłady na poziomie 187 miliardów złotych. W sumie zaplanowano kolejne 2,5 tys. kilometrów tras.
W tym tygodniu otwarte zostały oferty na zaprojektowanie i budowę drogi ekspresowej S74 na ponad 16-kilometrowym odcinku Przełom/Mniów–węzeł Kielce Zachód. Dwa tygodnie temu – na projekt oraz budowę 12 kilometrów S10 od węzła Toruń-Zachód do węzła Toruń-Południe. W ubiegłym tygodniu do ruchu włączona została obwodnica Myśliborza.