Aktualizacja: 19.04.2025 03:04 Publikacja: 26.02.2025 04:57
Michał Soroko GDDKiA
Najbardziej obciążone są obwodnice największych miast. I powinny zostać poszerzone w pierwszej kolejności
Foto: Michał Soroko GDDKiA
Choć budowa drogowego szkieletu utrzymuje niezłe tempo – w tym roku do ruchu ma być włączone blisko 400 km nowych szybkich tras – problemem staje się pojemność istniejących dróg. Rosnąca liczba pojazdów sprawia, że przybyło odcinków, na których jazda staje się wolniejsza i zarazem – przez zatłoczenie – coraz bardziej niebezpieczna. Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad (GDDKiA) właśnie rozpoczęła kolejny Generalny Pomiar Ruchu (GPR), organizowany co pięć lat, którego wyniki będą mogły zostać wykorzystane m.in. do decyzji o budowie nowych dróg, modernizacji istniejących, a także zarządzania ruchem.
Powypadkową przeszłość ma w swojej historii już ponad 80 proc. używanych samochodów w Polsce. Obok Greków, Czech...
Z projektowanych wariantów obwodnicy aglomeracji warszawskiej trzy biegną po nowym śladzie. Natomiast założeniem...
Rosjanie chcą kupić boeingi, jak tylko zostanie osiągnięte porozumienie w sprawie zawieszenia broni. Wcześniej z...
Gigant na rynku przewozu osób kupił popularnego nad Wisłą operatora taxi – platformę FreeNow. Dzięki tej akwizyc...
Polityka klimatyczna i rynek energii w Polsce: podstawy prawne, energetyka społeczna. praktyczny proces powołania i rejestracji spółdzielni energetycznych oraz podpisania umowy z OSD
Kolejna amerykańska firma stała się ofiarą wojny handlowej wywołanej przez Donalda Trumpa. Chińczycy nie odbiorą...
Masz aktywną subskrypcję?
Zaloguj się lub wypróbuj za darmo
wydanie testowe.
nie masz konta w serwisie? Dołącz do nas