„Jentl” XXI wieku

Polak potrafi – chciałoby się powiedzieć po obejrzeniu „Jentl” w Teatrze Żydowskim. Piosenki napisane do słynnego broadwayowskiego musicalu przez Hadriana Filipa Tabęckiego i Roberta Talarczyka nie ustępują oryginalnym.

Publikacja: 01.12.2021 17:31

„Jentl” XXI wieku

Foto: PAP, Marcin Obara

Na początku było opowiadanie Isaaca Bashevisa Singera o żydowskiej dziewczynie z polskiego sztetla, która sprzeciwiła się tradycji i chciała się uczyć. Pragnęła żyć jak mężczyzna, ale nie była w stanie oszukać natury i zakochała się w koledze z jesziwy. I, jakby tego było mało, wybranek wplątał ją w nieprawdopodobny wręcz trójkąt, w którym to ona miała zastąpić jego w męskiej roli.

Pozostało jeszcze 84% artykułu

Czytaj więcej, wiedz więcej!
Rok dostępu za 99 zł.

Tylko teraz! RP.PL i NEXTO.PL razem w pakiecie!
Co zyskasz kupując subskrypcję?
- możliwość zakupu tysięcy ebooków i audiobooków w super cenach (-40% i więcej!)
- dostęp do treści RP.PL oraz magazynu PLUS MINUS.
Teatr
Zażarta walka o dyrekcje teatrów w ruinie oraz cacek po generalnym remoncie
Teatr
Odcięta głowa Ukrainy, czyli „Czerwone i czarne” Bartosza Szydłowskiego
Teatr
Wietrzenie Narodowego Starego Teatru i nowe rządy
Teatr
Zamach terrorystyczny na Stary Teatr. AIDS w Warszawie. Masłowska w Krakowie
Materiał Partnera
Konieczność transformacji energetycznej i rola samorządów
Teatr
XXXI Festiwal Sztuk Przyjemnych i Nieprzyjemnych w Łodzi rozpoczęty z przytupem