Aktualizacja: 12.08.2016 09:55 Publikacja: 12.08.2016 09:36
Rondo Kaponiera w Poznaniu
Foto: Fotorzepa/Bartosz Jankowski
Zawiadomienie do prokuratury skierował dyrektor Delegatury NIK w Poznaniu po ustaleniach kontroli „Przygotowanie i realizacja inwestycji Przebudowa węzła komunikacyjnego Rondo Kaponiera w Poznaniu". W jego ocenie zachodziło podejrzenie popełnienia przestępstwa polegającego na niezachowaniu należytej staranności przy zarządzaniu mieniem komunalnym, tj. o czyn z art. 296 § 1 i 3 ustawy Kodeks karny.
Zawiadomienie dotyczyło nieprawidłowości związanych z przygotowaniem realizacji robót budowlanych przez Zarząd Dróg Miejskich w Poznaniu, pełniący wówczas funkcję inwestora dla tej inwestycji. W ocenie NIK chaos organizacyjny, brak kompletnej dokumentacji projektowej, nieskuteczny nadzór oraz niewłaściwe przygotowanie jednostek miejskich przyczyniły się do opóźnień oraz do niekontrolowanego wzrostu planowanych kosztów przebudowy Ronda Kaponiera, najważniejszego węzła komunikacyjnego Poznania. Z pierwotnie planowanej kwoty 150 mln zł koszty przebudowy wzrosły do 359 mln zł. Wzrost ten w znacznym stopniu spowodowany był zwiększaniem się zakresu przewidywanych do wykonania prac. Pierwotny termin zakończenia inwestycji, przewidziany na koniec listopada 2013 roku, był kilkakrotnie przesuwany.
Już w kwietniu 2025 roku ZUS ponownie wypłaci milionom seniorów 13. emeryturę. Świadczenie przysługuje większości emerytów i rencistów, jednak część osób nie jest do niego uprawniona, a niektórzy mogą stracić do niego prawo. Kto nie otrzyma trzynastej emerytury i dlaczego?
Główny Urząd Statystyczny podał we wtorek dane o wynagrodzeniach w 2024 r. To, jaką podwyżkę od marca dostaną miliony emerytów i rencistów zależy od m.in. od realnego wzrostu przeciętnego wynagrodzenia w 2024 r.
Wspólnota mieszkaniowa ma prawo bronić interesów jej członków, a sąd cywilny kontrolować transakcje syndyka – orzekł Sąd Najwyższy.
Renta wdowia, czyli zbieg świadczeń, wzbudza duże zainteresowanie. Wielu seniorów zdecydowało się już na złożenie wniosku – głównie osobiście w placówkach ZUS-u. Problemem są jednak pojawiające się błędy. Na co zwrócić szczególną uwagę?
Sąd Rejonowy w Rybniku orzekł, że ZUS nie może odmówić wypłaty zasiłku chorobowego mężczyźnie, który na zwolnieniu lekarskim wyjechał do ośrodka leczenia traumy i stresu oraz praktyki medytacji w Meksyku. W Polsce bowiem prześladowała go żona.
We czwartek 13 lutego z dwóch lotnisk obsługujących Brukselę - Zaventem i Charleroi - nie odleci ani jeden samolot. Powodem jest strajk transportowców.
- Regulacje emisji CO2 z samochodów warto zmienić. Jeżeli się tym nie zajmiemy, bardzo szybko europejski sektor samochodowy przestanie być europejski - mówi sekretarz stanu w Ministerstwie Klimatu i Środowiska Krzysztof Bolesta.
Przewozy towarowe na liniach CPK będą trudne do realizacji, ale budowa linii szybkich kolei odciąży istniejącą sieć i zwiększy jej dostępność dla pociągów towarowych.
Rada nadzorcza LOT wybrała Michała Fijoła na prezesa. Tę posadę stracił 26 listopada 2024 r. Czyli w dniu, kiedy zaczęła się konsolidacja aktywów lotniczych, które przeszły z Ministerstwa Aktywów Państwowych do Ministerstwa Infrastruktury.
Więcej szybkich dróg, zmodernizowane linie kolejowe czy rozbudowa zdolności przeładunkowych portów przyciągnie nowych inwestorów i da nowy impuls do rozwoju polskiej gospodarki.
BitterSweet Festival, który odbędzie się w dniach 14–16 sierpnia w Poznaniu, ogłosił kolejnych artystów. Do programu dołączają Post Malone, Empire of the Sun, Natasha Bedingfield, Loreen, Apashe & Brass Orchestra, Marc Rebillet i Jan-Rapowanie.
Ukraiński rząd przewiduje, że transport drogowy będzie już na stałe odbywał się bez zezwoleń w przewozach do Unii Europejskiej.
Czy Polska rzeczywiście zbuduje Centralny Port Komunikacyjny? Jakie są plany rządu w sprawie nowych kolei, autostrad i przyszłości LOT-u? W najnowszym odcinku podcastu „Rzecz w tym" Bogusław Chrabota rozmawia z Maciejem Laskiem, wiceministrem infrastruktury odpowiedzialnym za CPK. Gość zdradza, jakie są terminy, finansowanie i największe wyzwania tej gigantycznej inwestycji. Czy rzeczywiście już budujemy? A może projekt jest tylko wizją?
Masz aktywną subskrypcję?
Zaloguj się lub wypróbuj za darmo
wydanie testowe.
nie masz konta w serwisie? Dołącz do nas