[b]Nie.[/b] Taka kompetencja gminnemu organowi nie przysługuje. Oznacza to, że uchwała, w której taryfy zostały przez radę zmodyfikowane, jest nieważna jako podjęta z naruszeniem powszechnie obowiązujących przepisów prawa.
Artykuł 24 ust. 5 tej ustawy przyznaje radzie gminy kompetencję do zatwierdzania taryf albo do odmowy ich zatwierdzenia, jeżeli zostały one sporządzone niezgodnie z przepisami. Szczegółowe zasady sporządzania taryf określają przepisy [link=http://www.rp.pl/aktyprawne/akty/akt.spr;jsessionid=C399DB1240BC19C90E55831AA7B84F5C?id=182384]rozporządzenia z 28 czerwca 2006 r. w sprawie określania taryf, wzoru wniosku o zatwierdzenie taryf oraz warunków rozliczeń za zbiorowe zaopatrzenie w wodę i zbiorowe odprowadzanie ścieków (DzU nr 127, poz. 886 ze zm.)[/link].
Jednocześnie zaznaczyć trzeba, że uprawnienie do weryfikowania kosztów przysługuje wójtowi, a wynika z art. 24 ust. 4 omawianej ustawy.
W konsekwencji uznać trzeba, że rada gminy, dokonując weryfikacji zamieszczonych w taryfie stawek opłat, wkracza w kompetencje organu wykonawczego gminy.
Na marginesie można wskazać, że rada gminy może podjąć uchwałę w sprawie dopłat dla jednej, wybranych lub wszystkich taryfowych grup odbiorców usług świadczonych przez przedsiębiorcę wodociągowego, a tym samym ma realny wpływ na wysokość obciążeń finansowych spoczywających na końcowych odbiorcach.