Poprzednio był to Festiwal Chińskich Lampionów. W tym roku tylko w Ogrodzie Chińskim zapalone zostaną nastrojowe lampiony, ale za to bogatszy będzie program wydarzeń artystycznych, koncentrujących się na kulturze Dalekiego Wschodu.
Dla najmłodszych w dniu inauguracji (2 sierpnia, o godz. 10, 11 i 12) przeznaczone są koncerty z cyklu „Melomaluszki", a zatytułowane „Pod żaglami muzycznej dżonki". Każdy z nich to niezwykła wyprawa w świat historycznych i orientalnych instrumentów. Na koncercie „Wędrówki baroku: do Chin poprzez kontynenty" w amfiteatrze (2 sierpnia, godz. 19) wystąpi multiinstrumentalistka i autorka programu festiwalu Anna Krysztofiak z zespołem.
Usłyszymy utwory pochodzące z Meksyku, Peru, Argentyny, Anglii, Polski, Włoch i Chin. Anna Krysztofiak wystąpi jeszcze raz tej niedzieli o godz. 21. Zagra na cytrze guzheng. Polka jest jedną z dwóch osób w Europie, uprawiających tradycyjną muzykę chińską nanguan. Pochodzi ona z Quanzhou, zwanego „miastem świateł", które odwiedzało wielu żeglarzy i podróżników, m.in. Marco Polo Muzykę tę charakteryzuje elegancki dystyngowany styl.
W kolejne festiwalowe niedziele w Ogrodzie Chińskim o godz. 19 też będzie można posłuchać muzyki orientalnej. Na 9 sierpnia zaplanowano koncert „Instrumenty osobliwe wyspy szczęśliwe" w wykonaniu Anny Śliwy-Fidel oraz Anny Krysztofiak. 16 sierpnia podczas koncertu „Medytacje fletowe na Wschodzie i Zachodzie" artyści z Czech i Polski przeniosą nas w odmienne światy. Vlastislav Matousek przybliży japońską muzykę medytacyjną, grając na bambusowym flecie shakuhachi. A Marek Nahajowski przypomni europejską muzykę dawną z motywami orientalnymi, wypełnioną dźwiękami fletu podłużnego.
Na koncercie „Muzyka z jezuickiej pagody" – 23 sierpnia – wystąpi mistrz violi da gamba – Mark Caudle oraz klawesynistka Ewa Mrowca. Usłyszymy transkrypcje muzyki chińskiej z dzieła francuskiego misjonarza Jeana J. M. Amiota oraz utwory kompozytorów barokowych, m.in. Marina Maraisa.