Jak wynika z przeprowadzonej przez Stowarzyszenie Studentów BEST oraz SW Research ankiety, w trójce najbardziej atrakcyjnych pracodawców znalazły się też Samsung i Coca-Cola. Dalsze miejsca zajęły: Orlen, Airbus Military EADS PZL, Grupa Żywiec, Volkswagen, Porsche, P&G oraz PGNiG Termika.
Przedsiębiorstwa stawiają na młodych, oferując im wachlarz praktyk i staży, a także zachęcając do udziału w programach ambasadorskich.
– Cenimy studentów za ich innowacyjność i kreatywność. Na Politechnice Warszawskiej mamy swoich przedstawicieli, którzy uczestniczą w promocji firmy na uczelni, a za tę aktywność nagradzamy ich płatnymi praktykami. To pierwszy krok do poznania organizacji, a także rozwoju kariery zawodowej – mówiła „Rz" Katarzyna Grzegorczyk, doradca rozwoju zawodowego w Orange.
Tegoroczny raport pokazał, że dla młodych ludzi to wysokość zarobków jest najważniejszym czynnikiem, który determinuje wybór miejsca pracy. Jest to znaczące dla 63 proc. studentów. Stawiają oni też na możliwości rozwoju zawodowego czy atmosferę pracy w danej firmie. Jednak jedynie czterech na dziesięciu ankietowanych pracowało w branży inżynierskiej zgodnie z wykształceniem.
Studenci są najbardziej zainteresowani podjęciem pierwszej pracy na III roku, głównie na pół etatu. Oprócz języka angielskiego wśród młodych inżynierów dominuje znajomość niemieckiego i rosyjskiego. Co trzecia osoba jest gotowa pracować za granicą, a 47 proc. w innym mieście w Polsce.