Wódka Stolicznaja zmienia nazwę. Walczy z antyrosyjskim bojkotem

Producent wódki „Stolichnaya” (Stolicznaja) ogłosił rebranding. Założyciel marki w ten sposób protestuje przeciwko reżimowi Putina i rosyjskiej inwazji na Ukrainę.

Publikacja: 07.03.2022 09:08

Wódka Stolicznaja zmienia nazwę. Walczy z antyrosyjskim bojkotem

Foto: Bloomberg

Wódka, dotąd reklamowana jako rosyjska, będzie teraz sprzedawana pod marką „Stoli”, podała firma w oświadczeniu. Po inwazji Rosji na Ukrainę marka Stolicznaja zaczęła znikać z półek sklepów na całym świecie, mimo, że nie jest produkowana w Rosji – informuje CNN.

Założycielem Stoli Group jest urodzony w Rosji miliarder Jurij Szefler, został przymusowo emigrował z tego kraju w 2000 roku z powodu sprzeciwu wobec polityki Władimira Putina. Wódka Stolicznaja sprzedawana była jako rosyjska wódka, ale zakłady produkcyjne znajdują się na Łotwie. Stoli Group jest jednostką należącą do SPI Group z siedzibą w Luksemburgu.

BLACK WEEKS -75%

Czytaj dalej RP.PL. Nie przegap oferty roku!
Ciesz się dostępem do treści najbardziej opiniotwórczego medium w Polsce. Rzetelne informacje, pogłębione analizy, komentarze i opinie. Treści, które inspirują do myślenia. Oglądaj, czytaj, słuchaj.
Przemysł spożywczy
Koniak do Chin luzem w kontenerach. Załoga w Cognac strajkuje
Przemysł spożywczy
Rosjanie skopiowali pomysł Donalda Trumpa. Nowa marka wódki na rynku
Przemysł spożywczy
Sposób na drogi nabiał? Nasłać prokuraturę. Takie rzeczy tylko w Rosji
Przemysł spożywczy
Cena masła. Ile może kosztować w święta? „Zbliżamy się do 10 zł”
Materiał Promocyjny
Klimat a portfele: Czy koszty transformacji zniechęcą Europejczyków?
Przemysł spożywczy
Polacy szukają oszczędności, także w przypadku żywności