Jak wynika z badania konsumenckiego SW Research dla Związku Polskie Mięso, tylko w grupie wiekowej 60+ mniej niż 50 proc. konsumentów uważa produkty mięsne za stały element diety. W pozostałych grupach jest to 55-67 proc. Z kolei najwięcej, bo 7 proc., nie kupuje zupełnie mięsa w grupie w wieku 30-39 lat.
Kto kupuje mięso? Czas ograniczeń
Jak wynika z badania, mięso jest wciąż bardzo ważnym elementem diety Polaków. Ponad 57 proc. konsumentów zadeklarowało, że to stały element ich diety. Ten wariant wybrała większość osób badanych w przedziale wiekowym od 18 do 49 roku życia. Z kolei 39 proc. ankietowanych w badaniu przyznało, że spożywa mięso, ale stara się je ograniczać. W grupie 60+ ten odsetek to aż 55 proc., ale wśród osób w wieku do 29 lat odpowiedziało tak tylko 27 proc. Ogółem tylko 4 proc. spośród badanych osób zadeklarowało, że wcale nie je mięsa i dotyczy to wszystkich przedziałów wiekowych.
Czytaj więcej
Polscy producenci mięsa boją się napływu taniego mięsa z Niemiec – alarmują największe polskie związki branżowe. Niemcy, drugi co do wielkości producent mięsa w UE, mają problemy z eksportem mięsa z powodu pryszczycy.
Według uczestników badań jakościowych decyzja o ograniczaniu mięsa coraz częściej wynika ze względów zdrowotnych. Dieta bezmięsna jest postrzegana jako lżejsza, dlatego w większości osoby powyżej 60 roku życia uzasadniają swoją motywację do ograniczenia spożycia mięsa względami zdrowotnymi.