E-sklepy: zwiększy się zakres obowiązków informacyjnych przedsiębiorców działających w internecie

Do zawarcia umowy w sieci nie dojdzie, jeśli przedsiębiorca nie zorganizuje tak sprzedaży, aby konsument w momencie kupowania wyraźnie potwierdził, że wie, iż zamówienie pociąga za sobą obowiązek zapłaty, np. poprzez użycie czytelnego przycisku „zamówienie z obowiązkiem zapłaty".

Publikacja: 22.12.2014 07:20

E-sklepy: zwiększy się zakres obowiązków informacyjnych przedsiębiorców działających w internecie

Foto: Rzeczpospolita

Wraz z wejściem w życie 25 grudnia nowej ustawy o prawach konsumenta (DzU z 24 czerwca, poz. 827), implementującej dyrektywę 2011/83/UE w sprawie praw konsumentów, zwiększy się zakres obowiązków informacyjnych przedsiębiorców działających w sieci. Przedsiębiorcy powinni uważnie zapoznać się z katalogiem nowych informacji, gdyż niezrealizowanie ich może spowodować poważne konsekwencje.

Wola związania się umową

Pozostało 95% artykułu

Ten artykuł przeczytasz z aktywną subskrypcją rp.pl

Zyskaj dostęp do ekskluzywnych treści najbardziej opiniotwórczego medium w Polsce

Na bieżąco o tym, co ważne w kraju i na świecie. Rzetelne informacje, różne perspektywy, komentarze i opinie. Artykuły z Rzeczpospolitej i wydania magazynowego Plus Minus.

Nieruchomości
Myśliwi kontra właściciele gruntów. Rząd chce chronić prawo własności
Podatki
Zapowiada się kolorowa jesień w podatkach. Wiemy, co planuje rząd Tuska
Praca, Emerytury i renty
Dodatek do emerytury. Wielu seniorów nie wie, że ma do niego prawo
Edukacja i wychowanie
Resort edukacji przygotowuje szkoły na upały. Będą nowe przepisy
Materiał Promocyjny
Aż 7,2% na koncie oszczędnościowym w Citi Handlowy
Sądy i trybunały
Czas na reformę. Rząd odkrywa karty w sprawie Sądu Najwyższego i neosędziów
Materiał Promocyjny
Najpopularniejszy model hiszpańskiej marki