Orzecznictwo sądowe też się tym zajmuje, bo zdarzają się pozwy o stwierdzenie nieważności uchwał, które podlegały reasumpcji. Natomiast w regulaminie Sejmu o reasumpcji głosowania jest art. 189. A za to doktryna ma na jego temat jakieś wątpliwości.
Nie ulega wątpliwości, że „Sejm dokonać reasumpcji głosowania może" (art. 189 ust. 1). Kiedy? Ano wtedy, „gdy wynik głosowania budzi uzasadnione wątpliwości". Z tym że „wniosek [o reasumpcję] może być zgłoszony wyłącznie na posiedzeniu, na którym odbyło się głosowanie" (ust. 2) i mu „nie podlegają wyniki głosowania imiennego" (ust. 4). Ale kto ma mieć wątpliwości i kiedy można uznać je za „uzasadnione" – tego dokładnie nie wiadomo. Wiadomo, że „rozstrzyga" o tym Sejm „na pisemny wniosek co najmniej 30 posłów" (ust. 3). To dwa razy więcej niż w przypadku zgłaszania projektu uchwały (art. 33).