Pandemia spowodowała nagłą zmianę trendów na rynku pracy. Wiele osób już otrzymało, lub istnieje duże ryzyko, że otrzyma w najbliższym czasie, wypowiedzenie. Wiele przedsiębiorstw wstrzymało rekrutacje i dlatego znalezienie nowej pracy nie jest rzeczą prostą.
Problem dotyczy nawet menedżerów, dyrektorów, specjalistów średniego i wyższego szczebla. Na portalu LinkedIn pojawiło się sporo postów o podobnej treści: Przez koronawirusa straciłem pracę, zajmowałem się tym i tym, szukam nowego zajęcia.
W normalnych czasach po takim poście sprawdzony menedżer dostałby szybko kilka poważnych ofert. Ale czasy nie są normalne. – Praca przestała być towarem leżącym na ulicy, po który wystarczy się tylko schylić. Nawet jeżeli w wielu branżach tak było do tej pory, to epidemia koronawirusa zmieniła tę perspektywę – komentuje Aleksandra Ślifirska, personal branding consultant, szefowa agencji konsultingowej Kobold.
Jej zdaniem stworzenie klasycznego CV, a następnie umieszczenie go na portalu dla profesjonalistów teraz nie wystarczy. Dobra, czyli skuteczna aplikacja o pracę powinna odpowiadać na kilka podstawowych pytań. Kim jestem? Co stanowi o mojej wartości dla rynku? Dla kogo mogę być ciekawy i przydatny, dla jakich firm i jakich ludzi? Jakie mam sukcesy i jak udało mi się je osiągnąć? Jak zarządzam ludźmi? Jak rozwijam swoją karierę?