Sztuczna inteligencja wesprze rekrutera

Rewolucyjny projekt MatchBeta, będzie pierwszym projektem wykorzystującym sztuczną inteligencję w rekrutacji kandydatów do pracy.

Publikacja: 16.11.2016 18:23

Sztuczna inteligencja wesprze rekrutera

Foto: Fotorzepa, Dorota Awiorko DA

Projekt, którego główną częścią jest formularz wypełniany przez pracodawców, kandydatów i obecnych pracowników, ma na celu określenie profilu psychologicznego kandydata i wskazanie firmie prowadzącej rekrutację, jakimi cechami powinien on się wykazać, aby jak najlepiej wpasować się do zespołu.

Sztuczna inteligencja wykorzystana w projekcie – nazwana przez twórców M.A.I.A. (Matching Artificial Inteligence Assistant) jest efektem współpracy środowiska akademickiego i biznesowego.  Została opracowana przez zespół Data Analytics PwC oraz Centrum Innowacji Uniwersytetu SWPS. Jest ona oparta o formularz, w którym różni uczestnicy rynku pracy – kandydaci, pracodawcy i doświadczeni pracownicy, odpowiadają na różne zagadnienia dotyczące ich cech relewantnych z punktu widzenia rynku pracy, a także określają swoje oczekiwania w stosunku do środowiska pracy. Na podstawie wypełnionego formularza, tworzony jest profil, który określa z jednej strony, jakiego pracownika potrzebuje pracodawca, a z drugiej, jakiej pracy powinien szukać kandydat.

BLACK WEEKS -75%

Czytaj dalej RP.PL. Nie przegap oferty roku!
Ciesz się dostępem do treści najbardziej opiniotwórczego medium w Polsce. Rzetelne informacje, pogłębione analizy, komentarze i opinie. Treści, które inspirują do myślenia. Oglądaj, czytaj, słuchaj.
Poszukiwanie pracy
Na rynek pracy ruszyła jesienna fala młodych kandydatów
Materiał Partnera
SHEIN Rozwija Centrum Technologiczne w Europie: Trwa rekrutacja polskich ekspertów IT
Poszukiwanie pracy
Rekrutacja coraz dłuższa i bardziej frustrująca dla kandydata
Poszukiwanie pracy
Przybyło ofert pracy. Kogo najbardziej szukają firmy?
Materiał Promocyjny
Klimat a portfele: Czy koszty transformacji zniechęcą Europejczyków?
Poszukiwanie pracy
Płaca w IT jest prawie dwa i pół razy wyższa niż w firmach odzieżowych