Sąd: "Michałki" zgłoszone w złej wierze

O złej wierze zgłaszającego znak towarowy może świadczyć to, że działa z zamiarem uniemożliwienia dalszego używania tego oznaczenia przez innych przedsiębiorców.

Publikacja: 15.07.2024 19:25

Pracownica Zakładu Przemysłu Cukierniczego Pomorzanka prezentuje gotowe wyroby czekoladowe w 1969 r.

Pracownica Zakładu Przemysłu Cukierniczego Pomorzanka prezentuje gotowe wyroby czekoladowe w 1969 r.

Foto: PAP/Stefan Kraszewski

Naczelny Sąd Administracyjny (NSA) oddalił skargę kasacyjną spółki, która nie chciała się pogodzić z unieważnieniem prawa ochronnego na znak towarowy.

Kością niezgody było oznaczenie popularnych łakoci tj. Michałków. Spór zaczął się w listopadzie 2015 r., gdy do Urzędu Patentowego wpłynął wniosek spółki z o. o. o unieważnienie prawa ochronnego na słowny znak towarowy Michałki. Prawo do niego  zostało udzielone innej spółce akcyjnej w lipcu 2005 r. I miało służyć do oznaczania: batonów, karmelków, pomadek, wyrobów cukierniczych, w tym na bazie orzeszków arachidowych, biszkoptów, ciastek, wafli, wyrobów czekoladowych, słodycze na choinkę, cukierki.

Pozostało 85% artykułu

Czytaj dalej RP.PL

Tylko 9 zł aż za 3 miesiące!
Ciesz się dostępem do treści najbardziej opiniotwórczego medium w Polsce. Rzetelne informacje, pogłębione analizy, komentarze i opinie. Treści, które inspirują do myślenia. Oglądaj, czytaj, słuchaj.
Prawo karne
Łapówka z Odessy za dyplomy Collegium Humanum. Sensacyjne ustalenia prokuratury
Materiał Promocyjny
Z kartą Simplicity można zyskać nawet 1100 zł, w tym do 500 zł już przed świętami
Konsumenci
Sprawy frankowiczów w sądach przyspieszą. Znamy projekt ustawy frankowej
Edukacja i wychowanie
Ferie zimowe 2025 później niż zazwyczaj. Oto terminy dla wszystkich województw
Podatki
Chcesz ulgę podatkową na kocioł gazowy? Musisz kupić go do końca roku
Materiał Promocyjny
Najszybszy internet domowy, ale także mobilny
Prawo na świecie
Czy Donald Trump jako prezydent może się sam ułaskawić, czy też musi odbyć karę?
Materiał Promocyjny
Polscy przedsiębiorcy coraz częściej ubezpieczeni