TEKST POWSTAŁ PRZY WSPÓŁPRACY Z FIRMĄ AMICA
Rz: Grupa Amica od pięciu lat realizuje strategię, której celem jest awans w 2023 r. do trójki największych graczy na rynku sprzętu grzejnego w Europie. W ubiegłym roku poczyniła kolejne kroki w tym kierunku.
Piotr Skubel: Najważniejsze było uruchomienie we Wronkach ultranowoczesnego, w pełni zdigitalizowanego magazynu wysokiego składowania i przejęcie francuskiej spółki dystrybucyjnej Sideme.
Otwarcie magazynu wysokiego składowania było konsekwencją rosnącej sprzedaży i wchodzenia na nowe rynki. Rozwiązania w nim zastosowane sprawiają, że do jego obsługi potrzeba znacznie mniej pracowników niż w tradycyjnym magazynie. Pierwsze efekty optymalizacji kosztów już widzimy. To szczególnie ważne w kontekście wzrostu cen surowców. Akwizycja zapewniła nam z kolei dostęp do rynku francuskiego i know-how na temat tamtejszej dystrybucji. Teraz zajmujemy się integracją tej spółki z naszymi strukturami handlowymi i pracujemy nad jej portfolio. Staramy się, by było w nim jak najwięcej produktów wytwarzanych przez nas w Polsce. Chcemy rosnąć na tym rynku.
Mocny, ok. 70-proc. wzrost sprzedaży Amiki we Francji był już zauważalny w ubiegłym roku...