Co angażuje ludzi

Przeprowadzone w 2008 r. przez Towers Perrin globalne badanie ankietowe pracowników (Global Workforce Study) obejmujące 90 tysięcy z 18 krajów świata (w tym prawie tysiąc z Polski) wykazało znaczące różnice dotyczące czynników budujących zaangażowanie pracowników na świecie i w Polsce

Publikacja: 20.05.2009 05:33

Wyniki światowe wskazują na rozwiązania systemowe firm i postawy wyższej kadry zarządzającej jako kluczowe w budowaniu zaangażowania pracowników. W Polsce zaangażowanie buduje się bardziej bodźcowo na poziomie kierownik liniowy – pracownik i, jak pokazuje ranking narodowy, nie jest to rozwiązanie w pełni efektywne (polscy pracownicy są mniej zaangażowani niż średnia światowa).

W obu rankingach wysoko mieści się reputacja firmy w zakresie odpowiedzialności społecznej – to znacząca wskazówka dla przedsiębiorców, którzy stają przed decyzjami o zmniejszaniu kosztów w czasach kryzysu. Problem właściwego balansu życia prywatnego i zawodowego w obu przypadkach jest zauważany przez pracowników jako ważny, ale nie decydujący. To co wyróżnia polskich pracowników, to chęć pracy w firmach dających duże możliwości rozwojowe, wspierających współpracę i interdyscyplinarność oraz zgoda na znaczące, ale sprawiedliwe wynagrodzenie za osiągane wyniki. To charakteryzuje zazwyczaj młode zespoły zorganizowane projektowo lub procesowo i dobrze wróży na przyszłość.

[b]Czynniki o największym wpływie na zaangażowanie pracowników[/b]

[ramka][srodtytul]Ranking globalny[/srodtytul]

1. Wyższa kadra kierownicza poważnie interesuje się satysfakcją pracowników z pracy

2. Poprawa umiejętności i potencjału zawodowego pracowników w ostatnim roku

3. Reputacja firmy w zakresie odpowiedzialności społecznej

Ranking w Polsce

1. Organizacja nagradza wyróżniających się pracowników w zakresie obsługi klientów

2. Wspaniałe możliwości rozwoju kariery zawodowej dla ogółu pracowników

3. Reputacja firmy w zakresie odpowiedzialności społecznej[/ramka]

[ramka] Szukasz lepszej pracy? Zajrzyj [link=http://www.kariera.pl/praca/oferty_pracy/1]tutaj[/link][/ramka]

Wyniki światowe wskazują na rozwiązania systemowe firm i postawy wyższej kadry zarządzającej jako kluczowe w budowaniu zaangażowania pracowników. W Polsce zaangażowanie buduje się bardziej bodźcowo na poziomie kierownik liniowy – pracownik i, jak pokazuje ranking narodowy, nie jest to rozwiązanie w pełni efektywne (polscy pracownicy są mniej zaangażowani niż średnia światowa).

W obu rankingach wysoko mieści się reputacja firmy w zakresie odpowiedzialności społecznej – to znacząca wskazówka dla przedsiębiorców, którzy stają przed decyzjami o zmniejszaniu kosztów w czasach kryzysu. Problem właściwego balansu życia prywatnego i zawodowego w obu przypadkach jest zauważany przez pracowników jako ważny, ale nie decydujący. To co wyróżnia polskich pracowników, to chęć pracy w firmach dających duże możliwości rozwojowe, wspierających współpracę i interdyscyplinarność oraz zgoda na znaczące, ale sprawiedliwe wynagrodzenie za osiągane wyniki. To charakteryzuje zazwyczaj młode zespoły zorganizowane projektowo lub procesowo i dobrze wróży na przyszłość.

Opinie Ekonomiczne
Umowa koalicyjna w Niemczech to pomostowy kontrakt społeczny
Materiał Promocyjny
Między elastycznością a bezpieczeństwem
Opinie Ekonomiczne
Donald Tusk kontra globalizacja – kampanijny chwyt czy nowy kierunek?
Opinie Ekonomiczne
Piotr Arak: Ewolucja protekcjonizmu od Obamy do Trumpa 2.0
Opinie Ekonomiczne
Robert Gwiazdowski: Repolonizacja, czyli reupartyjnienie gospodarki
Opinie Ekonomiczne
Bogusław Chrabota: Tusku, nie ścigaj się z Trumpem