Jeden procent klientów robi ogromną różnicę

Obecny i prawdopodobny dalszy wzrost stóp procentowych w ciągu kilku lat daje szansę bankom na poprawę rentowności, w szczególności bankowości korporacyjnej.

Aktualizacja: 26.06.2017 21:35 Publikacja: 26.06.2017 21:28

Jednocześnie, według nowego raportu Bain & Company poświęconego problemowi nierentownych klientów korporacyjnych i metodom ich „uzdrawiania", wiele banków zrobiło w tej dziedzinie niewielkie postępy. Badania te pokazują, że nawet niewielkie przesunięcia w portfelu klientów mogą mieć znaczący wpływ na ogólną rentowność banku. De facto, skoncentrowanie się na jednym procencie klientów o najniższej rentowności może znacznie poprawić wynik finansowy.

W wyniku globalnego kryzysu finansowego ogólna rentowność banków wyraźnie spadła. Reagując na to, banki skupiły się na zwiększaniu przychodów i szukaniu oszczędności, np. istotnie obniżyły koszty operacyjne. Jednak ciągle nie do końca wykorzystują duże możliwości, jakie daje bardziej rygorystyczne podejście do zarządzania rentownością klientów korporacyjnych.

Czytaj więcej, wiedz więcej!
Rok dostępu za 99 zł.

Tylko teraz! RP.PL i NEXTO.PL razem w pakiecie!
Co zyskasz kupując subskrypcję?
- możliwość zakupu tysięcy ebooków i audiobooków w super cenach (-40% i więcej!)
- dostęp do treści RP.PL oraz magazynu PLUS MINUS.
Opinie Ekonomiczne
Damian Guzman: Czy polskie firmy będą przenosić się do Rumunii?
Opinie Ekonomiczne
Marek Góra: Nieuchronność dłuższej aktywności zawodowej
Opinie Ekonomiczne
Krzysztof Adam Kowalczyk: Fałszywy ton nacjonalizmu
Opinie Ekonomiczne
Witold M. Orłowski: Apel do kandydatów na urząd prezydenta
Opinie Ekonomiczne
Anita Błaszczak: Czas na powojenne scenariusze dla Ukraińców