Opinia partnera: BASF
Wdrażanie w firmie praktyk czy działań z zakresu społecznej odpowiedzialności biznesu zdecydowanie pomaga w budowaniu pozytywnego wizerunku firmy i myślę, że każdy się zgodzi z takim stwierdzeniem. Takie aktywności kreują dobre relacje z otoczeniem społecznym i biznesowym firmy, pozwalają także na zwiększenie motywacji wśród pracowników.
Cztery wartości
W BASF Polska podstawą działań CSR, tych wewnętrznych i zewnętrznych, są kluczowe dla firmy wartości, które są dla nas niejako drogowskazem. W 2019 roku wprowadziliśmy nową kulturę organizacyjną opartą właśnie na czterech wartościach, takich jak: atrakcyjność, elastyczność, innowacyjność i otwartość.
W kontekście pandemii i działań CSR prowadzonych przez BASF w tym okresie okazały się one kluczowe, szczególnie dla inicjatyw skierowanych do naszych pracowników.
Gdy mówimy np. o atrakcyjności, to staramy się w różny sposób wspierać motywację naszych pracowników. Istotne jest nie tylko to, by tworzyć pozytywną atmosferę w zespołach, ale także to, by dać im poczucie, że mają wsparcie, szczególnie podczas tak wielu obostrzeń związanych z koronawirusem, w których muszą funkcjonować. Nasi menedżerowie spontanicznie organizowali dla swoich zespołów np. czas na kawę online, by spotkać się ze swoimi pracownikami i porozmawiać nie tylko o budżecie i zadaniach, ale też o rzeczach pozabiznesowych. To pomaga w chwilowym oderwaniu się od codzienności i jej wyzwań, buduje relacje w zespołach, ale także jednoczy pracowników i pozwala ograniczyć poczucie izolacji, co w pandemii uważam za niezwykle istotne.