19 zł za pierwszy miesiąc czytania RP.PL
„Rzeczpospolita” najbardziej opiniotwórczym medium października!
Aktualizacja: 15.01.2025 14:04 Publikacja: 08.09.2022 14:58
Foto: Mat.prasowe
Do centrum logistycznego w gminie Brwinów operator logistyczny Radial (należy do grupy Bpost - Poczty Belgii) wprowadził się dwa lata temu. Firma świadcząca usługi dla e-commerce wynajęła wtedy ponad 9 tys. mkw. powierzchni, z czego 8,1 tys. mkw. to magazyny. Resztę powierzchni przeznaczono na biura i lokale socjalne.
- Ze względu na szybki wzrost skali obsługiwanych operacji, potrzebowaliśmy powiększyć powierzchnię. W nowej części stawiamy na zaawansowaną automatykę wspierającą procesy magazynowe – mówi cytowany w komunikacie Tomasz Okowiak, członek zarządu spółki Radial Poland.
Obiekty z trzeciego etapu parku logistyczno-przemysłowego na granicy Warszawy i Raszyna mają być gotowe w tym roku.
Inwestor i deweloper europejskich obiektów magazynowych kupił tereny inwestycyjne w śląskim Dębieńsku. Na ponad 22 ha powstaną magazyny o powierzchni ponad 110 tys. mkw.
Obiekt na zamówienie firmy DPD Polska powstaje w Bolesławcu. Dostarczy 2,5 tys. mkw. powierzchni.
Platforma e-commerce JD.com wynajęła w Panattoni Park Nadarzyn ponad 15,1 tys. mkw. magazynów.
Drugi etap budowy parku logistycznego BIK Park Wrocław rozpoczyna Biuro Inwestycji Kapitałowych. Realizowana spekulacyjnie inwestycja dostarczy 22,5 tys. mkw. powierzchni magazynowej.
To będzie największa inwestycja w historii Wrocławia - wybrano dwa warianty przebiegu linii tramwajowej na Psie Pole. Duże inwestycje tramwajowe także w innych miastach: Warszawie, Krakowie czy Gdańsku.
Osoby podróżujące pociągami przeżywają dziś koszmar. W nocy z 14 na 15 stycznia niekorzystne warunki atmosferyczne sparaliżowały polską kolej, sieci trakcyjne są oblodzone, a pociągi opóźnione już nawet dziesięć godzin.
Rynku nie rozruszało nawet anemiczne jesienne ożywienie w transporcie. Przewoźnicy nie inwestują w tabor, na czym ciepią producenci naczep i przyczep, tnąc produkcję.
W Niemczech najwięcej upadłości w transporcie, ale trzeci kwartał przyniósł ożywienie w napływie zamówień na nowy tabor.
Polskie firmy z apetytem na międzynarodowy rozwój na rynku zarządzania czasem pracy maszynistów i działalnością kolejowych przewoźników.
Ryanair podał informacje na temat konkretnych kosztów i opłat, które poniósł w wyniku chuligańskiego zachowania pasażera na pokładzie lotu z Dublina na Lanzarote z 9 kwietnia 2024 roku. Irlandzki przewoźnik wyliczył je na ponad 15 tys. euro.
Dopłaty nie zelektryfikują transportu ciężkiego, zrujnują za to ceny na rynku wtórnym i pozostaną kosztownym eksperymentem, co widać po rynku aut osobowych.
Czechy są naturalnym partnerem dla polskich firm do współpracy w zakresie transportu towarowego, zarówno w obrocie surowcami, jak i produktami gotowymi.
Masz aktywną subskrypcję?
Zaloguj się lub wypróbuj za darmo
wydanie testowe.
nie masz konta w serwisie? Dołącz do nas