RMF FM i publiczna Trójka miały w ubiegłym roku rekordowe wyniki w historii badań słuchalności Radio Track. Trójka swój rekord pobiła wynikami za okres wrzesień – listopad (jej słuchalność wynosiła wtedy 7 proc.), RMF FM miało najwyższe wyniki słuchalności od marca do maja (jego udział w rynku ogólnopolskim wyniósł wtedy 27,4 proc.).
Do udanych 2009 roku nie może zaliczyć natomiast największa konkurencja RMF FM – Radio Zet, które w okresie wrzesień – listopad potwierdziło swoją złą passę – jego wynik wyniósł wtedy 15,9 proc., najmniej w historii badań.
W całym 2009 roku Zetka zwiększyła dystans do RMF FM z 4,94 do aż 9,25 pkt proc. – Blisko 10-proc. różnica to już bardzo dużo. Nie spodziewam się w związku z tym, żeby w tym roku ten dystans dalej się powiększał, ale Zetka będzie musiała znaleźć sposób na obronę swojej pozycji – uważa Tomasz Tęcza, media manager z SPC House of Media.
Jego zdaniem poprawiać się może za to w tym roku słuchalność Trójki, która poprawia pozycję na rynku mimo kłopotów finansowych wynikających ze spadających wpływów z abonamentu i zmian kierownictwa. Na początku 2009 r. odwołano szefa tej anteny Krzysztofa Skowrońskiego, niedawno zaś Jacek Sobala zastąpił następczynię Skowrońskiego – Magdę Jethon.
Zmiany nie ominęły także rozgłośni prywatnych – na rynku huczało od plotek, że złe wyniki słuchalności były powodem odejścia z grupy Eurozet Roberta Kozyry, byłego już dziś prezesa i redaktora naczelnego Radia Zet. Mimo rekordowych wyników z grupy RMF odszedł też Marek Dworak, ówczesny prezes spółki Broker FM (dziś grupa RMF).