W ogłoszonym w połowie październiku plebiscycie wzięło w nim udział 187,5 tys. osób, choć spodziewano się przynajmniej miliona. Na zwycięskie logo glosowało 96 tys. osób, a można je sobie obejrzeć na stronie logodlapolski.pl. Do wyboru były trzy w założeniu podobne logotypy opracowane przez firmę Saffron Brand Consultans. Autorem ich koncepcji jest Wally Olins, ekspert od budowania marek. To jego pomysłem było, by nowy logotyp dla Polski zbudować na kontrowersyjnym, jak się okazało, motywie czerwonej sprężyny.
I właśnie liczne głosy przeciwne projektowi spowodowały, że sprężyna jednak nie będzie nigdzie wykorzystywana.
- W związku z tym, że dużo było krytycznych głosów dotyczących tego projektu, a my wsłuchujemy się we wszystkie glosy płynące z rynku na temat, uważamy, że na tym etapie tego procesu nie należy jeszcze rozstrzygać – mówi Paweł Tyszkiewicz, dyrektor generalny Stowarzyszenia Komunikacji Marketingowej SAR, która jest obok PKPP Lewiatan, Krajowej Izby Gospodarczej i Pracodawców RP współinicjatorem całej akcji i organizatorem konkursu na logotyp. Zawiązano Fundakcję Marka dla Polki, w ramach której nadal mają się toczyć prace nad wyborem właściwego logotypu dla kraju.
– Powinniśmy przeprowadzić w branży debatę wśród specjalistów. Dlatego nie wybierzemy teraz logotypu ostatecznie tylko nadal będziemy szukać sposobu na najlepszy sposób komunikowania marki Polska – mówi Tyszkiewicz.
Jego zdaniem nawet jeśli debata wyciągnie się do kolejnego półrocza czy nawet roku, nie ma pośpiechu.