Podczas dwudniowych spotkań w Media City Leipzig dominowały gorące problemy społeczno-polityczne. Dyskutowano m.in. na temat uchodźców i migracji w Europie z polskiej i niemieckiej perspektywy, a także o wpływie polityki na media i aktualnej sytuacji w obu krajach.
Pojawił się także wątek kulturalny, poświęcony prezentacji Wrocławia jako Europejskiej Stolicy Kultury 2016. Katarzyna Wielga-Skolimowska, dyrektor Instytutu Polskiego w Berlinie, przypominała, że już od ubiegłego roku Instytuty w Berlinie i Lipsku prowadzą promocję Wrocławia. A Katarzyna Młyńczak-Sachs, główny specjalista ds. relacji międzynarodowych Europejskiej Stolicy Kultury 2016, mówiła, że zainteresowanie mediów zagranicznych Wrocławiem w roli ESK, szczególnie niemieckich, jest ogromne. Na 7,5 tysiąca dotychczasowych publikacji o Europejskiej Stolicy Kultury, 3 tysiące to teksty zagraniczne.