Aktualizacja: 21.11.2017 14:33 Publikacja: 21.11.2017 14:33
„Życie: trzy wersje” obsada: Jerzy Schejbal, Olga Sawicka, Martyna Trawczyńska i Sławomir Pacek
Foto: Fotorzepa, Andrzej Rams
Zarówno władze, jak i animatorzy życia teatralnego w Nowym Sączu z dumą wskazują na korzenie scenicznej tradycji, czyli działalność Teatru Robotniczego im. Bolesława Barbackiego. Już od 95 lat – ku satysfakcji i radości twórców oraz widzów – daje nowe premiery, opierając się zarówno na klasycznej polskiej literaturze, jak i tradycji lokalnej, nie stroniąc wszakże od teatralnego eksperymentu.
75-lecie teatru było inspiracją do zorganizowania Jesiennego Festiwalu Teatralnego, prezentującego spektakle najlepszych polskich scen z udziałem czołówki polskich artystów. Tegoroczna edycja odbyła się w dniach 1-22 października. Teatr Narodowy przywiózł „Łysą śpiewaczkę" Macieja Prusa z imponującą obsadą: Artur Żmijewski, Ewa Wiśniewska, Jacek Mikołajczak, Anna Seniuk, Beata Fudalej, Grzegorz Kwiecień. Program uświetniły spektakle „Mój Molier" Andrzeja Seweryna i „Po co są matki?" Teatru Polonia w Warszawie w reżyserii Roberta Glińskiego z Pauliną Holtz i Joanną Żółkowską.
Nowa, otwarta dla publiczności od dziś wystawa czasowa w Muzeum Historii Polski w Warszawie, upamiętnia 1000. rocznicę koronacji pierwszego króla Polski, Bolesława Chrobrego.
Zakończył się WspółKongres Kultury (7-9 listopada). Nie mógłby się odbyć za rządów Zjednoczonej Prawicy, ale też ujawnił zjawiska, które miały się już nie powtarzać.
- Pytanie, co w kulturze z sąsiadami mamy sobie do zaproponowania, jest bardzo ważne, trzeba na nie odpowiedzieć – mówi Robert Piaskowski, dyrektor Narodowego Centrum Kultury, w rozmowie o Festiwalu Eufonie, który w ośmiu miastach potrwa do 8 grudnia.
W dniach 7–9 odbędzie się współKongres Kultury, którego tematy wybrano w głosowaniu. Najwięcej głosów otrzymał panel „Jak zapobiegać nadużyciom władzy w instytucjach kultury?”.
Dane na temat przemieszczania się ludności, czy zagęszczenia mieszkańców, pomagają firmom i miastom podejmować odpowiednie decyzje.
Karolina Rozwód oświadcza, że została zmuszona do ustąpienia ze stanowiska dyrektorki Polskiego Instytutu Sztuki Filmowej bezprawną groźbą.
Hiszpanie udowodnili, że niezawodność i stabilny rozwój są kluczem do zaufania, jakim obie marki darzą klienci.
Sprzedane w pół milionie egzemplarzy „Chłopki. Opowieść o naszych babkach" Joanny Kuciel-Frydryszak stały się punktem wyjścia spektaklu w reżyserii Jędrzeja Piaskowskiego. Premiera w Teatrze im. Modrzejewskiej w Legnicy 9 listopada.
Wyreżyserowany przez Krystynę Jandę w OCH-Teatrze „Koniec czerwonego człowieka” to jeden z najbardziej poruszających i wciągających spektakli, jakie oglądałem od dawna.
Małgorzata Szydłowska, współzałożycielka krakowskiej Łaźni Nowej, w jej dwudziestym, jubileuszowym sezonie zaprasza na spektakl „Nurt”. Znana scenografka wyreżyserowała przedstawienie o pierwszym teatrze w Nowej Hucie. Premiera 7 listopada.
Ten spektakl uświadamia nam, że nie ma jednego „normalnego” schematu funkcjonowania ludzkiego umysłu.
Jak zachowamy się, gdy się dowiemy, że jutro Ziemia przestanie istnieć? W groteskowo-katastroficzny sposób przedstawia to w Monachium Krzysztof Warlikowski, o którego operowych sukcesach wciąż za mało wiemy.
„Jak nie zabiłem swojego ojca i jak bardzo tego żałuję” Mateusza Pakuły to najczęściej nagradzany spektakl ostatnich lat. Pokaże go Teatr TV.
Najważniejsze krajowe spektakle polskich twórców, europejska premiera wileńsko-krakowskiego „Quanty” Łukasza Twarkowskiego i „Neurony lustrzane Stefana Kaegi - wypełnią program 17. Międzynarodowego Festiwalu Teatralnego Boska Komedia w Krakowie (6-16.12).
Kopciuszek z PRL spotyka Królewicza z USA. Co poszło nie tak? – zastanawiają się twórczynie monodramu o Elżbiecie Czyżewskiej.
Masz aktywną subskrypcję?
Zaloguj się lub wypróbuj za darmo
wydanie testowe.
nie masz konta w serwisie? Dołącz do nas