Aktualizacja: 21.11.2017 14:33 Publikacja: 21.11.2017 14:33
„Życie: trzy wersje” obsada: Jerzy Schejbal, Olga Sawicka, Martyna Trawczyńska i Sławomir Pacek
Foto: Fotorzepa, Andrzej Rams
Zarówno władze, jak i animatorzy życia teatralnego w Nowym Sączu z dumą wskazują na korzenie scenicznej tradycji, czyli działalność Teatru Robotniczego im. Bolesława Barbackiego. Już od 95 lat – ku satysfakcji i radości twórców oraz widzów – daje nowe premiery, opierając się zarówno na klasycznej polskiej literaturze, jak i tradycji lokalnej, nie stroniąc wszakże od teatralnego eksperymentu.
75-lecie teatru było inspiracją do zorganizowania Jesiennego Festiwalu Teatralnego, prezentującego spektakle najlepszych polskich scen z udziałem czołówki polskich artystów. Tegoroczna edycja odbyła się w dniach 1-22 października. Teatr Narodowy przywiózł „Łysą śpiewaczkę" Macieja Prusa z imponującą obsadą: Artur Żmijewski, Ewa Wiśniewska, Jacek Mikołajczak, Anna Seniuk, Beata Fudalej, Grzegorz Kwiecień. Program uświetniły spektakle „Mój Molier" Andrzeja Seweryna i „Po co są matki?" Teatru Polonia w Warszawie w reżyserii Roberta Glińskiego z Pauliną Holtz i Joanną Żółkowską.
W tym tygodniu rozmawiamy w podcaście „Komisja Kultury” z Rafałem Christem, redaktorem portalu Spider’s Web Rozrywka i autorem recenzji filmowych do „Plusa Minusa”, o jednej z najbardziej oczekiwanych premier kinowych tego roku – „Gladiatorze 2” w reżyserii Ridleya Scotta.
Ta unikalna galeria powstała w odnowionych podziemiach starego gmachu muzeum. Prezentuje zbiory i pozwala poznać kulisy pracy muzealników.
Praca pod tytułem „Komediant” – banan przyklejony taśmą do ściany – była najsłynniejszym dziełem sztuki 2019 roku. Teraz podczas aukcji w Nowym Jorku sprzedana została za 6,24 mln dolarów. Jej autorem jest kontrowersyjny włoski artysta Maurizio Cattelan.
20 listopada rozpoczyna się XIX Festiwal Warszawski Niewinni Czarodzieje, zainspirowany kultowym serialem „Czterdziestolatek” z lat 70.
Europejczycy są coraz bardziej przekonani, że mogą wpłynąć na ochronę klimatu poprzez zmianę codziennych nawyków
W muzyczno-teatralnej „Pasji według św. Marka” Pawła Mykietyna w roli Poncjusza Piłata wystąpi Magdalena Cielecka. Inscenizowany koncert odbędzie się 21 listopada w Warszawie.
W spektaklu Wojciecha Farugi w Narodowym są odwołania do Holokaustu, II wojny światowej, jest krytyka chciwości i obłudy Kościoła oraz rządów totalitarnych. Są Wałęsa, Chaplin, Hitler i Maria Callas. Brakuje tylko Matki Teresy i psa Baskerville’ów.
„Chłopki” Sulimy i Piaseckiego o m.in. skomplikowanych relacjach polsko-ukraińskich to świetny komentarz do wpisów Leszka Millera na platformie X o Ukraińcach. Rzecz dzieje się w firmie o tradycjach z 1672 i Wołynia. Dwa lata później niż w serialu „1670".
W muzyczno-teatralnej „Pasji według św. Marka” Pawła Mykietyna w roli Poncjusza Piłata wystąpi Magdalena Cielecka. Inscenizowany koncert odbędzie się 21 listopada w Warszawie.
Kiczowatym „Faustem” w Narodowym Wojciech Faruga jako reżyser otworzył swoją dyrekcję w Dramatycznym w Warszawie.
100 lat po Noblu za powieść „Chłopi” zainteresowanie utworem nie słabnie.
Sprzedane w pół milionie egzemplarzy „Chłopki. Opowieść o naszych babkach" Joanny Kuciel-Frydryszak stały się punktem wyjścia spektaklu w reżyserii Jędrzeja Piaskowskiego. Premiera w Teatrze im. Modrzejewskiej w Legnicy 9 listopada.
Wyreżyserowany przez Krystynę Jandę w OCH-Teatrze „Koniec czerwonego człowieka” to jeden z najbardziej poruszających i wciągających spektakli, jakie oglądałem od dawna.
Małgorzata Szydłowska, współzałożycielka krakowskiej Łaźni Nowej, w jej dwudziestym, jubileuszowym sezonie zaprasza na spektakl „Nurt”. Znana scenografka wyreżyserowała przedstawienie o pierwszym teatrze w Nowej Hucie. Premiera 7 listopada.
Masz aktywną subskrypcję?
Zaloguj się lub wypróbuj za darmo
wydanie testowe.
nie masz konta w serwisie? Dołącz do nas