Polski rynek e-commerce: Amazon.de w tyle za Allegro

Półśrodki już nie wystarczą, by pozyskać serca i portfele naszych internautów. Po eBayu przekonuje się o tym kolejny handlowy gigant.

Aktualizacja: 04.12.2016 19:17 Publikacja: 04.12.2016 19:08

O wejściu do Polski Amazona, największego e-sklepu na świecie, spekuluje się od wielu lat, firma ostatecznie w październiku zdecydowała się na debiut połowiczny. Udostępniła Polakom swój niemiecki serwis z przetłumaczonymi opisami i obsługą klienta w rodzimym języku.

Chwyciło? Tylko do pewnego stopnia. Z danych firmy Gemius, przygotowanych specjalnie dla „Rzeczpospolitej", wynika, że w październiku strona miała 612 tys. użytkowników z Polski wobec ponad 260 tys. miesiąc wcześniej. Wzrost wydaje się ogromny, ale zdaniem ekspertów z branży wyniki rozczarowują i w takim modelu działalności Amazon nie ma szans na równorzędną walkę z polską konkurencją, z Allegro na czele.

Czytaj więcej, wiedz więcej!
Rok dostępu za 99 zł.

Tylko teraz! RP.PL i NEXTO.PL razem w pakiecie!
Co zyskasz kupując subskrypcję?
- możliwość zakupu tysięcy ebooków i audiobooków w super cenach (-40% i więcej!)
- dostęp do treści RP.PL oraz magazynu PLUS MINUS.
Handel
Czy 27 kwietnia to niedziela handlowa? Które sklepy będą otwarte?
Handel
Co dręczy polskiego konsumenta? Jeden czynnik jest najsilniejszy od dwóch lat
Handel
Chiny zaprzeczają: Nie toczą się żadne rozmowy z USA w sprawie ceł
Handel
Polacy mają dość wojny cenowej Lidla z Biedronką
Handel
Zwrot akcji na wojnie handlowej. Trump zapowiada mniejsze cła na produkty z Chin