McDonald’s ma kłopoty na Bliskim Wschodzie. Gniew w krajach muzułmańskich

Dyrektor generalny McDonald's, Chris Kempczinski, przyznał, że kilka rynków na Bliskim Wschodzie i niektóre rynki poza regionem odczuły „znaczący wpływ na biznes” w wyniku konfliktu Izrael-Hamas, a także „powiązanej dezinformacji” na temat amerykańskiej sieci.

Publikacja: 05.01.2024 14:24

Restauracja McDonald's w Karaczi w Pakistanie

Restauracja McDonald's w Karaczi w Pakistanie

Foto: Bloomberg

Największe zachodnie sieci fast foodów, w tym McDonald's i Starbucks, były celem w dużej mierze spontanicznych, oddolnych kampanii bojkotu z powodu ich rzekomego proizraelskiego stanowiska i rzekomych powiązań finansowych z Izraelem – informuje Reuters.

Kempczinski powiedział, że dezinformacja na temat marek takich jak McDonald's jest „przygnębiająca i bezpodstawna”. „W każdym kraju, w którym prowadzimy działalność, w tym w krajach muzułmańskich, McDonald's jest z dumą reprezentowany przez lokalnych właścicieli, którzy niestrudzenie pracują, aby służyć i wspierać swoje społeczności, zatrudniając jednocześnie tysiące współobywateli” – Kempczinski napisał w poście na LinkedIn.

99 zł za rok czytania RP.PL

O tym jak szybko zmienia się świat. Ameryka z nowym prezydentem. Chiny z własnymi rozwiązaniami AI. Co się dzieje w kraju przed wyborami. Teraz szczególnie warto wiedzieć więcej. Wyjaśniamy, inspirujemy, analizujemy

Gastronomia
KFC już nie z Kentucky. Wielkie przenosiny giganta
Gastronomia
Pizzerie tracą klientów. Efekt Żabki czy boom na kebab?
Gastronomia
Zła wiadomość dla Włochów i dla turystów. Mocno drożeje największy włoski przysmak
Gastronomia
Pracownicy Starbucks rozszerzają strajk. Teraz protestują także w Nowym Jorku
Gastronomia
Rekord! Zamówił w rok 865 dostaw jedzenia. Głównie kebabów