Sprzedaż obligacji spadła. Oprocentowanie ważniejsze od premii

W marcu inwestorzy indywidualni kupili obligacje skarbowe za nieco ponad 3,2 mld zł, po niemal 5,4 mld zł miesiąc wcześniej. Ministerstwo Finansów kusiło nabywców papierami premiowymi, ale nie cieszyły się one taką popularnością jak poprzednio, w latach 2018-2019.

Publikacja: 13.04.2022 11:49

Sprzedaż obligacji spadła. Oprocentowanie ważniejsze od premii

Foto: Adobestock

Lutowy wynik był bliski rekordu z kwietnia 2020 r. Dwa lata temu sprzedaż napędzała zapowiedź cięcia oprocentowania obligacji skarbowych z początkiem kolejnego miesiąca, w lutym z kolei zadziałał mechanizm odwrotny. Oprocentowanie wszystkich obligacji detalicznych zostało podwyższone o co najmniej 0,5 pkt proc. To przyciągnęło na ten rynek inwestorów, którzy chcieli choć trochę ograniczyć związaną z inflacją erozję wartości swoich oszczędności.

W marcu z kolei MF zaproponowało inwestorom 12-miesięczne obligacje premiowe. Ich oprocentowanie wynosiło 1,5 proc., ale dodatkowo nabywcy brali udział w losowaniu premii od 10 do 10 tys. zł. Łącznie do wygrania będzie 4 mln zł (losowanie odbędzie się w lutym 2023 r.).

BLACK WEEKS -75%

Czytaj dalej RP.PL. Nie przegap oferty roku!
Ciesz się dostępem do treści najbardziej opiniotwórczego medium w Polsce. Rzetelne informacje, pogłębione analizy, komentarze i opinie. Treści, które inspirują do myślenia. Oglądaj, czytaj, słuchaj.
Finanse
Hakerzy zagrożeniem dla banków. Muszą być gotowe na wyścig zbrojeń cybernetycznych
Finanse
Chińskie banki dokręcają śrubę Rosji. Kontrolują eksport przez kraje trzecie
Finanse
HSBC kończy zarabiać w Rosji. Nie chciał, ale musiał
Finanse
Rząd deklaruje bliski koniec prac nad podwyżką zasiłku pogrzebowego
Materiał Promocyjny
Klimat a portfele: Czy koszty transformacji zniechęcą Europejczyków?
Finanse
Utrudnienia dla klientów banków. Komunikaty wydały m.in. PKO BP, ING i mBank