Koncerty i mecze dla mniejszości. Polacy zaciskają pasa

Co dziesiąty Polak uczestniczy w wydarzeniach sportowych lub kulturalnych raz w miesiącu lub częściej. Podejście do rozrywki się zmienia: zainteresowanie biletami rośnie.

Aktualizacja: 10.01.2024 06:28 Publikacja: 10.01.2024 03:00

Gitarzysta Julian Lage (L) i basista Jorge Roeder (P) podczas wystepu w drugim dniu Festiwalu Jazz J

Gitarzysta Julian Lage (L) i basista Jorge Roeder (P) podczas wystepu w drugim dniu Festiwalu Jazz Jamboree 2023 w warszawskim klubie Stodoła

Foto: PAP/Rafał Guz

26 proc. Polaków nigdy nie chodzi na koncerty, a 40 proc. uczestniczy w nich raz na rok lub rzadziej. Z kolei w przypadku różnego typu wydarzeń sportowych są one zupełnie obcą formą rozrywki dla 40 proc., a 30 proc. chodzi na nie raz na rok lub rzadziej – wynika z badania Natural Innovations Lab dla Viceversa.app na próbie 3400 osób. „Rzeczpospolita” poznała je jako pierwsza.

Mimo to branża spodziewa się zmian. – W najbliższym czasie prognozuję znaczący wzrost zainteresowania koncertami muzycznymi i imprezami sportowymi wśród Polaków – mówi Marcin Woźniak, starszy partner i członek rady nadzorczej Phinance, operatora Viceversa.app. To miejski przewodnik po wydarzeniach kulturalnych i sportowych, oferujący zniżki do najbardziej popularnych lokali w mieście. Działa już w Krakowie, a od niedawna w Warszawie i na Śląsku.

Pozostało 85% artykułu

BLACK WEEKS -75%

Czytaj dalej RP.PL. Nie przegap oferty roku!
Ciesz się dostępem do treści najbardziej opiniotwórczego medium w Polsce. Rzetelne informacje, pogłębione analizy, komentarze i opinie. Treści, które inspirują do myślenia. Oglądaj, czytaj, słuchaj.
Biznes
Gigant doradztwa coraz bliżej ugody wartej 600 mln dol. Miał przyczynić się do epidemii opioidów
KONFLIKTY ZBROJNE
Amerykańskie rakiety nie przyniosą przełomu
Biznes
Foxconn chce inwestować w Polsce. Tajwańska firma szuka okazji
Biznes
Amerykanie reagują na uszkodzenia podmorskich kabli internetowych
Materiał Promocyjny
Klimat a portfele: Czy koszty transformacji zniechęcą Europejczyków?
Biznes
Polska AI podbiła Dolinę Krzemową