Koncerty i mecze dla mniejszości. Polacy zaciskają pasa

Co dziesiąty Polak uczestniczy w wydarzeniach sportowych lub kulturalnych raz w miesiącu lub częściej. Podejście do rozrywki się zmienia: zainteresowanie biletami rośnie.

Aktualizacja: 10.01.2024 06:28 Publikacja: 10.01.2024 03:00

Gitarzysta Julian Lage (L) i basista Jorge Roeder (P) podczas wystepu w drugim dniu Festiwalu Jazz J

Gitarzysta Julian Lage (L) i basista Jorge Roeder (P) podczas wystepu w drugim dniu Festiwalu Jazz Jamboree 2023 w warszawskim klubie Stodoła

Foto: PAP/Rafał Guz

26 proc. Polaków nigdy nie chodzi na koncerty, a 40 proc. uczestniczy w nich raz na rok lub rzadziej. Z kolei w przypadku różnego typu wydarzeń sportowych są one zupełnie obcą formą rozrywki dla 40 proc., a 30 proc. chodzi na nie raz na rok lub rzadziej – wynika z badania Natural Innovations Lab dla Viceversa.app na próbie 3400 osób. „Rzeczpospolita” poznała je jako pierwsza.

Mimo to branża spodziewa się zmian. – W najbliższym czasie prognozuję znaczący wzrost zainteresowania koncertami muzycznymi i imprezami sportowymi wśród Polaków – mówi Marcin Woźniak, starszy partner i członek rady nadzorczej Phinance, operatora Viceversa.app. To miejski przewodnik po wydarzeniach kulturalnych i sportowych, oferujący zniżki do najbardziej popularnych lokali w mieście. Działa już w Krakowie, a od niedawna w Warszawie i na Śląsku.

Pozostało jeszcze 85% artykułu

19 zł za pierwszy miesiąc czytania RP.PL

Rzetelne informacje, pogłębione analizy, komentarze i opinie. Treści, które inspirują do myślenia. Oglądaj, czytaj, słuchaj.

„Rzeczpospolita” najbardziej opiniotwórczym medium października!
Biznes
Na stole 16. pakiet sankcji przeciwko Rosji. Mocno uderzy w aluminium i LNG
Biznes
SpaceX wyniosło na orbitę najmniejszego polskiego satelitę. Zbudowali go studenci
Biznes
Liczba fuzji spadła, ale i tak jest duża
Biznes
Podcast „Twój Biznes”: Francja naciska na Polskę w sprawie zakupów zbrojeniowych
Biznes
Walka o lepszy ład korporacyjny w spółkach z udziałem Skarbu Państwa