Koncern z Detroit odpisze w bilansie II kwartału 500 mln dolarów na restrukturyzację w Indiach, RPA i Singapurze. Anuluje większość inwestycji 1 mld dolarów, jaką planował na nową linię produkcji tanich samochodów w Indiach. Ok. 200 mln dolarów będzie kosztem gotówkowym. Wszystkie te działania zapewnią oszczędności 100 mln dolarów rocznie w dziale międzynarodowym GM, który w 2016 r. stracił ok. 800 mln.
Przewodniczący rady dyrektorów Dan Ammann powiedział dziennikarzowi Reutera, że najnowsze działania restrukturyzacyjne i seria wcześniejszych decyzji o wyjściu z nierentownych rynków pozwolą koncernowi skupić gotówkę, działania inżynieryjne i czas członków wyższego kierownictwa na rozwijanie koncernu tam, gdzie ma silną pozycję, w Chinach, w Ameryce Płn., w segmencie furgonetek i pojazdów sportowo-użytkowych, bo GM spodziewa się zalewu modeli. GM zainwestuje też ok. 600 mln dolarów rocznie w parce nad pojazdami autonomicznymi i w usługi transportowe.