Aktualizacja: 31.05.2017 09:52 Publikacja: 31.05.2017 08:21
Foto: Bloomberg
We wtorek do pracy na pierwszą zmianę stawiło się 2500 ludzi, którzy przez 3 dni byli na technicznym bezrobociu. Powodem postoju był brak odlewu do układu kierowniczego, jaki firma Boscha otrzymywała od kooperanta z Włoch. Dyrekcja fabryki musiała odesłać do domów połowę z 5400 zatrudnionych.
Po uzupełnieniu dostaw ruszyła linia montażowa samochodów sepii 1 i 2. Jako pierwszy zjechał z niej model Active Tourer, potem druga „jedynka”, kabriolet serii 2 i coupé — poinformował rzecznik zakładu Jochen Müller. Do końca dnia powstało 800 aut wobec 860 dziennie, gdy nie ma problemów.
Szwajcarski startup Nutrix zbiera miliony dolarów na śledzenie poziomu stresu pracowników. W spółkę zainwestował nawet polski fundusz inwestycyjny Simpact Ventures.
W poniedziałkowym wydaniu „Twój Biznes”, codziennego podcastu Rzeczpospolitej o gospodarce, mówimy o rekordowych oszczędnościach Polaków, rosnących kosztach opieki zdrowotnej dla pracowników, kolejnych decyzjach Donalda Trumpa oraz szczycie AI w Paryżu.
W tym roku Selena FM zacznie wytwarzać wełnę szklaną na Węgrzech, MFO rozpocznie produkcję profili stalowych w nowym zakładzie w Sochaczewie, a Ferro uruchomi linię baterii łazienkowych w Czechach. Śnieżka i Dektra skupiają się na wzroście sprzedaży.
Odpady i ich termiczne wykorzystanie mogą uzupełnić produkcję ciepła i energii w polskich miastach, ale nie są one alternatywą dla zastąpienia paliw stałych w produkcji.
Udało się przyspieszyć rozbudowę infrastruktury ładowania, ale udział elektryków w sprzedaży nowych samochodów osobowych ciągle lokuje Polskę na szarym końcu UE.
Udało się przyspieszyć rozbudowę infrastruktury ładowania, ale udział elektryków w sprzedaży nowych samochodów osobowych ciągle lokuje Polskę na szarym końcu UE.
Zaawansowany technologicznie podgrzewacz zapobiega osadzaniu się lodu na soczewkach reflektorów – to pierwsze tego typu rozwiązanie, które teraz zostało objęte patentem przez amerykańską firmę Rivian produkującą elektryczne SUV-y i pickupy.
Początek roku nie rozpieszcza przedsiębiorców szczególnie bogatą ofertą programów dotacyjnych. Mimo to można i warto pochylić się nad dostępnymi naborami, bo mogą one znacząco ułatwić prowadzenie biznesu i obniżyć jego koszty.
Mazda pracuje nad nowym modelem. To duży SUV z napędem elektrycznym, który podobnie jak elektryczna Mazda 6 będzie bazował na chińskim modelu pochodzącym od partnera kooperacyjnego Changan.
Nowy cennik promocyjny EV9 kończy się na kwocie 224 199 zł netto, co oznacza, że wszystkie wersje tego 6- lub 7-miejscowego ponad 5-metrowego elektrycznego SUV-a są dostępne w ramach programu rządowego „NaszEauto”. Jest haczyk - promocja dotyczy wyprodukowanych w 2023 r. EV9 w najbogatszej wersji wyposażenia GT-Line.
Brakuje ładunków do wożenia, więc przewoźnicy nie kupują taboru. Utrzymują się dwucyfrowe spadki rejestracji ciężarówek.
Zakres danych osobowych byłego klienta, jakie mogą być przetwarzane ze względu na przesłankę niezbędności, zależy od indywidualnej oceny, czy jest to konieczne dla realizacji prawnie uzasadnionych interesów. Chodzi o takie dane, jak nazwisko, adres, numery czy skany dowodu i prawa jazdy.
W poniedziałek 3 lutego ruszył nabór wniosków w programie „NaszEauto”. W jego ramach osoby prowadzące jednoosobową działalność gospodarczą mogą otrzymać 40 tys. zł dopłaty do zakupy samochodu elektrycznego.
Masz aktywną subskrypcję?
Zaloguj się lub wypróbuj za darmo
wydanie testowe.
nie masz konta w serwisie? Dołącz do nas