Czy urzędnik może pracować zdalnie na własnym komputerze

Jeśli urząd nie jest w stanie zapewnić zatrudnionym sprzętu do pracy zdalnej, dopuszczalne jest – za porozumieniem stron – wykorzystanie przez urzędników ich prywatnych urządzeń.

Aktualizacja: 02.05.2020 16:19 Publikacja: 02.05.2020 01:01

Czy urzędnik może pracować zdalnie na własnym komputerze

Foto: Adobe Stock

Nie ma przepisów, które by zabraniały wykonywanie pracy zdalnej przez pracowników z wykorzystaniem prywatnych urządzeń. Ta forma wykonywania obowiązków nie jest prawnie uregulowana. O pracy zdalnej, czyli tzw. home office, po raz pierwszy ustawodawca wspomniał w związku z pandemią koronawirusa. Zgodnie z art. 3 ustawy z 2 marca 2020 r. o szczególnych rozwiązaniach związanych z zapobieganiem, przeciwdziałaniem i zwalczaniem

COVID-19, innych chorób zakaźnych oraz wywołanych nimi sytuacji kryzysowych - w celu przeciwdziałania

Pozostało jeszcze 93% artykułu

99 zł za rok czytania RP.PL

O tym jak szybko zmienia się świat. Ameryka z nowym prezydentem. Chiny z własnymi rozwiązaniami AI. Co się dzieje w kraju przed wyborami. Teraz szczególnie warto wiedzieć więcej. Wyjaśniamy, inspirujemy, analizujemy

Praca, Emerytury i renty
Dodatki do emerytur i rent od 1 marca 2025. Ile wyniosą po podwyżce?
W sądzie i w urzędzie
Ważny komunikat w sprawie mObywatela. Termin mija już 25 lutego
Prawo drogowe
Prawo jazdy mimo sądowego zakazu prowadzenia? Cwaniacy wykorzystują lukę
Sądy i trybunały
Prawnicy kojarzeni z poprzednią władzą jednoczą siły. Inicjatywa wyszła z TK
Konsumenci
Jest pierwszy „polski” wyrok dotyczący sankcji kredytu darmowego