PZU poszerzyło ofertę o produkt Zdrowy Biznes, skierowany do przedsiębiorców prowadzących jedno- lub dwuosobową działalność gospodarczą. To oferta dla ponad miliona samozatrudnionych. Pozwoli im oraz ich rodzinom niedrogo (składka wynosi od 60 do 130 zł miesięcznie) zapewnić sobie dostęp do prywatnej opieki medycznej. Niejasne jest natomiast, czy będą mogli skorzystać z odliczeń składki od podatku – organy podatkowe zajmują niejednolite stanowisko w tej sprawie.
To kolejny produkt zdrowotny ubezpieczeniowego giganta. Kluczowym produktem PZU jest grupowa opieka medyczna, w ramach której towarzystwo umawia ponad 100 tys. wizyt lekarskich w miesiącu.

Aplikacja do skanowania
Prywatne ubezpieczenia zdrowotne to ciągle niszowe produkty, ale ten sektor dynamicznie rośnie. Dane Polskiej Izby Ubezpieczeń (PIU) za cały 2016 rok wskazują, że liczba osób posiadających dodatkowe polisy zdrowotne zwiększyła się o prawie 30 proc. w stosunku do 2015 r. roku i wyniosła 1,86 mln ubezpieczonych. Składki łącznie wyniosły 547,2 mln zł, co oznacza wzrost o ponad 13 proc.
Na rynku pojawia się coraz więcej nowatorskich produktów. W maju do Polski weszła firma MediSky International z ofertą międzynarodowych ubezpieczeń zdrowotnych – drogich polis, umożliwiających kompleksowe leczenie również poza Polską, przydatnych w dużej mierze dla przedsiębiorców często podróżujących służbowo oraz osób jeżdżących prywatnie za granicę.