Lufthansa ogłosiła, że przepływy gotówki tego lata dały znów dodatnie saldo, więc będzie mogła spłacić rządową pomoc 7,1 mld euro w ciągu roku, wcześniej od ustalonego terminu.
W 2020 r. rząd federalny musiał wesprzeć przewoźnika dużą gotówką z powodu katastrofalnych skutków pandemii na przewozy w lotnictwie. Przejął za to 20 proc. udziałów w Lufthansie, ale publiczny fundusz stabilizacji gospodarki, właściciel tego pakietu ogłosił pod koniec sierpnia, że zacznie sprzedawać go etapami. Pozbędzie się całkowicie do końca 2023 r.
Dobra jesień Ryanaira
Największy w Europie przewoźnik low cost, Ryanair podwyższył zakładane przewozy pasażerów tej jesieni w związku z oznakami bardzo dużej poprawy rezerwacji na krótkich trasach — powiedział Reuterowi szef całej grupy, Michael O'Leary.
- O ile nie będzie żadnych ujemnych wydarzeń związanych z COVIDem, to wygląda na to, że będziemy mieć do czynienia z bardzo dużą poprawą — powiedział przed briefingiem prasowym w Brukseli i poinformował, że Ryanair planuje przewozy po 10,5 mln podróżnych we wrześniu, październiku i listopadzie. W lipcu linia zakładała po 10 mln w każdym z tych miesięcy. Ryanair spodziewa się ponadto przekroczenia pułapu 10,5 mln pasażerów w sierpniu.
Moce przewozowe powinny wrócić w październiku do stanu sprzed pandemii, we wrześniu wyniosą 90 proc. tego stanu, po 80 proc. w sierpniu. Zimą irlandzka linia będzie prawdopodobnie latać z 15-20 procentami wolnych foteli w porównaniu 7-8 proc. przed pojawieniem się wirusa. - W sezonie zimowym cennik opłat będzie rozbudowywany, ale w dalszym, ciągu będzie poniżej stanu sprzed pandemii. Nie spodziewamy się powrotu do poziomu sprzed pandemii wcześniej jak latem 2022 — powiedział O'Leary.