Kiedy urząd może korzystać z elektronicznej drogi kontaktu z petentem

Otrzymywanie pism urzędowych drogą elektroniczną możliwe jest na żądanie osoby tym zainteresowanej lub po wyrażeniu przez nią zgody na taką formę komunikowania się z urzędem.

Publikacja: 15.09.2015 06:15

Kiedy urząd może korzystać z elektronicznej drogi kontaktu z petentem

Foto: 123RF

Przy załatwianiu spraw urzędowych oraz w trakcie postępowania administracyjnego dopuszczalna jest i coraz bardziej się rozpowszechnia elektroniczna droga kontaktu urzędów publicznych z obywatelami. I tak dla przykładu, organ administracji może wzywać osoby do udziału w podejmowanych czynnościach i do składania wyjaśnień lub zeznań osobiście, przez pełnomocnika, na piśmie lub w formie dokumentu elektronicznego, jeżeli jest to niezbędne dla rozstrzygnięcia sprawy lub dla wykonywania czynności urzędowych.

Pozostało jeszcze 95% artykułu

Czytaj więcej, wiedz więcej!
Rok dostępu za 99 zł.

Tylko teraz! RP.PL i NEXTO.PL razem w pakiecie!
Co zyskasz kupując subskrypcję?
- możliwość zakupu tysięcy ebooków i audiobooków w super cenach (-40% i więcej!)
- dostęp do treści RP.PL oraz magazynu PLUS MINUS.
Prawo w Polsce
Będzie żałoba narodowa po śmierci papieża Franciszka. Podano termin
Prawo dla Ciebie
Oświadczenia pacjentów to nie wiedza medyczna. Sąd o leczeniu boreliozy
Prawo drogowe
Trybunał zdecydował w sprawie dożywotniego zakazu prowadzenia aut
Zawody prawnicze
Ranking firm doradztwa podatkowego: Wróciły dobre czasy. Oto najsilniejsi
Prawo rodzinne
Zmuszony do ojcostwa chce pozwać klinikę in vitro. Pierwsza sprawa w Polsce