O ile w marcu ubiegłego roku tylko 34 proc. ogłoszeń opublikowanych na portalach Pracuj.pl i Olx było skierowanych do pracowników fizycznych, to w tym roku już niemal połowa (48 proc.) - wynika z analizy firmy audytorskiej Grant Thornton (GT). Jak twierdzą eksperci GT, zdecydowana większość tych ofert dotyczyła pracy dla sprzedawców sklepów spożywczych, pracowników budowlanych czy magazynierów i dostawców.
Według raportu, w marcu prawdziwy wysyp ogłoszeń nastąpił w dwóch ostatnich dniach miesiąca (po wprowadzeniu kolejnych restrykcji związanych z pandemią) – gdy na Pracuj.pl i Olx pojawiało się po ponad 6 tys. ofert dziennie, czyli niemal dwa razy więcej niż w pierwszej połowie miesiąca. Nie udało się jednak odrobić spadków z pierwszych dni po ogłoszeniu restrykcji związanych z pandemią i np. na Pracuj.pl marcowa liczba ofert spadła w skali roku o 7,5 proc.