Bojkot Bud Light kosztowny dla AB InBev. Ponad 1,4 mld dol. utraconej sprzedaży

Krótka współpraca z Dylan Mulvaney, która rozpaliła prawicowe środowiska w USA i spowodowała bojkot marki Bud Light, przyniosła najprawdopodobniej potężne spadki sprzedaży. Tak sugerują wyniki koncernu.

Publikacja: 01.03.2024 14:32

Bojkot Bud Light kosztowny dla AB InBev. Ponad 1,4 mld dol. utraconej sprzedaży

Foto: Adobe Stock

Największy na świecie browar, Anheuser-Busch InBev, mógł stracić aż 1,4 mld dolarów sprzedaży na krótkiej współpracy z transseksualną influencerką Dylan Mulvaney, która miała promować Bud Light. Tak wynika z ogólnych wyników opublikowanych w czwartek.

Z czego wynikał bojkot Bud Light w Stanach Zjednoczonych?

Koncern Anheuser-Busch InBev podał, że odnotował rekordowe przychody w 2023 roku. Jednak stwierdził przy tym, że „pełen potencjał wzrostu został ograniczony” przez amerykańską część koncernu, gdzie sprzedaż ucierpiała w wyniku bojkotu Bud Light. Bojkot spowodowany był sponsorowanym postem na Instagramie umieszczonym przez Dylan Mulvaney.

Czytaj więcej

Bud Light nadal ma kłopoty. Teraz zapowiada zwolnienia pracowników

W USA przychód organiczny spadł w 2023 roku o 1,4 mld dolarów w związku ze spadkiem sprzedaży piwa. Marką „odpowiedzialną” za ten spadek był głównie Bud Light. Tymczasem dla Anheuser-Busch piwo to główne źródło przychodów w USA. Sprzedaż piwa załamała się po kwietniowym poście sponsorowanym i to na tyle mocno, że już w maju Bud Light straciło pozycję najlepiej sprzedającego się piwa w USA, pozycję tę zajmowało przed ponad dwadzieścia lat.

Spadki nie tylko w USA. Gorsze wyniki AB InBev w Azji

Od maja 2023 do lutego 2024 piwo Bud Light bardzo powoli odzyskuje udział w rynku. Udało się odzyskać 1,2 punktu procentowego, a choć ostatnio tempo wzrosło do 0,2 pp na miesiąc, to zarządzający firmą nie są zadowoleni.

Czytaj więcej

Skuteczny bojkot Bud Light. Marka traci pierwsze miejsce w USA

- To nie jest tak szybkie tempo, jak oczekiwaliśmy i na które pracowaliśmy. Niemniej jest postęp – stwierdził cytowany przez CNN Michel Doukeris, szef koncernu.

Analitycy rynku nie są specjalnie zachwyceni wynikami w USA. Ale problemy spółek zależnych AB InBev nie ograniczają się tylko do Stanów Zjednoczonych. Azjatycka spółka Budweiser Brewing Company APAC odnotowała spadek zysków z powodu jednorazowej opłaty celnej w Korei Południowej. Do tego doszedł spadek sprzedaży w Chinach w czwartym kwartale, który wystąpił mimo dwucyfrowego wzrostu sprzedaży marek premium. Kurs akcji azjatyckiej spółki zależnej notowanej w Hongkongu tąpnął w efekcie o 7 procent.

Przemysł spożywczy
Koniak do Chin luzem w kontenerach. Załoga w Cognac strajkuje
Przemysł spożywczy
Rosjanie skopiowali pomysł Donalda Trumpa. Nowa marka wódki na rynku
Przemysł spożywczy
Sposób na drogi nabiał? Nasłać prokuraturę. Takie rzeczy tylko w Rosji
Przemysł spożywczy
Cena masła. Ile może kosztować w święta? „Zbliżamy się do 10 zł”
Materiał Promocyjny
Klimat a portfele: Czy koszty transformacji zniechęcą Europejczyków?
Przemysł spożywczy
Polacy szukają oszczędności, także w przypadku żywności