Aktualizacja: 24.03.2015 13:24 Publikacja: 24.03.2015 13:24
Foto: Bloomberg
Tylko w 2014 roku z dziewięciu funduszy na działania promujące żywność trafiło niemal 52,7 mln zł, o ponad 1 mln zł więcej niż w 2013 roku – podaje Agencja Rynku Rolnego zarządzająca funduszami. W sumie od początku 2010 r. do końca stycznia 2015 r. wypłacono z nich niemal 215 mln zł. Wsparły łącznie ponad tysiąc projektów.
- Z perspektywy czasu widać, że krajowe fundusze przyniosły korzyści dla promocji polskiej żywności zagranicą, szczególnie jeżeli chodzi o rynki trzecie. Ułatwiły bowiem pozyskiwanie współfinansowania unijnego dla dużych projektów – mówi „Rzeczpospolitej" Andrzej Gantner, dyrektor generalny Polskiej Federacji Producentów Żywności (PFPŻ). Chodzi o kampanie promocyjne i informacyjne, które Komisja Europejska finansuje w 50 proc. Kolejne 30 proc. pochodzi zazwyczaj z budżetów krajowych, a resztę dokładają producenci. Do tej pory Bruksela zatwierdziła 29 takich kampanii promocyjnych autorstwa naszych organizacji branżowych na łącznie blisko 90 mln euro.
Hennessy chcąc uniknąć karnego cła zastanawia się nad przeniesieniem do Chin rozlewni swego koniaku. Wiadomość o tym skłoniła do strajku połowę załogi rozlewni w Cognac, 500 pracowników.
Rosyjski urząd patentowy Rospatent otrzymał wniosek firmy o zarejestrowanie nowej marki wódki . Wnioskodawcą jest firma technologiczna z St Petersburga RAU IT - poinformował „Moscow Times”.
Prokuratur generalny Rosji sprawdzi informacje o zawyżaniu przez producentów cen na przetwory mleczne. Takie polecenie wydał mu Kreml. Reżim niepokoi rosnące niezadowolenie Rosjan z coraz większych podwyżek cen żywności.
Masło od początku roku zdrożało już o 40 proc. Ile może kosztować w święta? - Zbliżamy się do 10 zł - mówi ekspert. Wszystko przez to, że producentom bardziej opłaca się dziś wytwarzanie np. serów, a nie masła.
Europejczycy są coraz bardziej przekonani, że mogą wpłynąć na ochronę klimatu poprzez zmianę codziennych nawyków
Okazało się, że polscy konsumenci także w przypadku żywności szukają tańszych zamienników – mówi Andrzej Gantner, wiceprezes Polskiej Federacji Producentów Żywności. – Żywność w wydatkach Polaków staje się coraz znaczącym ciężarem i dlatego szukają oszczędności – dodaje.
Duże firmy skarżą się na dyskryminację w porównaniu z małymi firmami, jeśli chodzi o możliwość powołania spółki, która będzie operatorem systemu kaucyjnego. Wszystko przez przepisy antymonopolowe.
O dużym znaczeniu rynku rosyjskiego, trudnościach naszych firm w Czechach oraz konieczności stworzenia strategii rozwoju branży spożywczej mówi Andrzej Gantner, dyrektor generalny Polskiej Federacji Producentów Żywności.
W I półroczu 2013 r. eksport mięsa na rynki czeski i słowacki był o kilka procent mniejszy – podaje Agencja Informacyjna Newseria. To efekt nagonki na nasze produkty.
Już ponad 250 mln zł warte są wsparte przez Brukselę kampanie. Będą kolejne.
Tylko ok. 30 proc. polskich konsumentów zwraca uwagę na informacje zawarte na etykietach produktów spożywczych. Chcą to zmienić Polska Federacja Producentów Żywności i Federacja Konsumentów
Xtreme Fitness Gyms zbliża się do historycznego wydarzenia – otwarcia 100. klubu w Polsce, będącego kulminacją rekordowego wzrostu w 2024 roku. Sieć, która na początku roku liczyła niecałe 60 lokalizacji, zakończy go z imponującym 70-procentowym wzrostem liczby klubów, napędzanym intensywną ekspansją franczyzową. Grudniowa inauguracja setnego klubu potwierdza, że firma obrała kurs na dalszy, dynamiczny rozwój.
Sieć franczyzowa VeloBanku dynamicznie rośnie. Obecnie dysponuje 100. punktami partnerskimi, a do końca 2025 roku uruchomionych zostanie kolejnych 60. To dziś szybko rozwijająca się sieć bankowa, dająca szereg korzyści dla partnerów. Lokalizacja w centrach dużych miast, wsparcie marketingowe, dostęp do szkoleń oraz technologiczne nowości w samych placówkach – to tylko niektóre benefity przyciągające nowych franczyzobiorców.
rozmowa | Wiele lat doświadczeń, globalne standardy, sprawdzone działające procedury – dla wielu potencjalnych kandydatów franczyza McDonald’s wydaje się być gotowym i prostym przepisem na sukces. Jak twierdzi Marek Mikusek, Franchising Director marki, „rozwój biznesu wymaga ciągłego, konsekwentnego zaangażowania ze strony franczyzobiorców, a sukces tkwi w odpowiedzialnym wyborze kandydatów i długofalowych partnerskich relacjach”. Jak zatem zacząć swój biznes pod złotymi łukami?
Masz aktywną subskrypcję?
Zaloguj się lub wypróbuj za darmo
wydanie testowe.
nie masz konta w serwisie? Dołącz do nas