Polska Federacja Producentów Żywności i Federacja Konsumentów rozpoczęły wspólną kampanię „Warto wiedzieć, że..." mającą zachęcić konsumentów do czytania informacji na etykietach produktów spożywczych. - Tylko około 30 proc. konsumentów zwraca uwagę na te informacje, a wśród nich i tak tylko połowa je rozumie – mówił na konferencji prasowej Andrzej Gantner, dyrektor generalny PFPŻ.
Celem kampanii ma być polepszenie świadomości polskich konsumentów, pozwalającej podejmować lepsze decyzje o zakupie żywności.
- Wiedza o tym, co znaczą informacje na etykietach, przekłada się nie tylko na lepszą jakość kupowanych produktów spożywczych – powiedział Andrzej Gantner. – W Polsce wyrzucamy około 30 proc. żywności. Lepsza wiedza dotycząca kupowanych produktów przełoży się także na oszczędności, w skali kraju sięgające miliardów złotych.
Kampania ma charakter pilotażowy. Ulotki informacyjne będą dystrybuowane przez oddziały terenowe Federacji Konsumentów, na stronie internetowej Fundacji ulotka zostanie udostępniona także w formie elektronicznej. Ponadto uruchomiona zostanie strona internetowa o wartościach żywieniowych i dodatkach do żywności. Kampania finansowana jest ze środków własnych PFPŻ i FK.