To, które organizacje branżowe dostaną pieniądze na promocję żywności, Komisja Europejska ogłosi 10 kwietnia. Z informacji „Rz" wynika, że znajdzie się wśród nich Unia Producentów i Pracodawców Przemysłu Mięsnego (UPEMI). Dzięki wsparciu UE będzie mogła kontynuować dotyczącą wołowiny i wieprzowiny kampanię informacyjną w Korei Południowej, Wietnamie i Stanach Zjednoczonych.
Budżet programu UPEMI to 5 mln euro, czyli ponad 20 mln zł. Połowę wyłoży UE. Kolejne 30 proc. kwoty będzie pochodzić z budżetu krajowego, resztę wyłożą producenci.
Pieniędzy nie brak
Będzie to już 22. program promujący żywność z Polski, który zaakceptowała Bruksela. Ich łączny budżet to 63 mln euro, czyli ponad 250 mln zł.
– Nasze organizacje są coraz bardziej aktywne, dzięki czemu rośnie udział Polski w łącznej liczbie kampanii promocyjnych realizowanych w UE – mówi Piotr Kondraciuk, dyrektor biura promocji Agencji Rynku Rolnego.
W ubiegłym roku udział ten wyniósł 11 proc., wobec 8 proc. rok wcześniej. W 2009 roku było to zaledwie 3 proc. – W tym roku możemy ponownie poprawić ten wynik, ponieważ trwają prace nad kilkoma kolejnymi kampaniami. Ich budżety wynoszą po kilka milionów złotych – informuje Kondraciuk.