19 zł za pierwszy miesiąc czytania RP.PL
„Rzeczpospolita” najbardziej opiniotwórczym medium października!
Aktualizacja: 30.08.2015 22:00 Publikacja: 30.08.2015 22:00
Wyborowa Pernod Ricard wierzy w siłę rynkową czystej. Dlatego rozszerzy ofertę trunków pod Wyborową, czyli swoją flagową marką. Celem Pernod Ricard jest wzrost wartości sprzedaży.
Foto: 123RF
Duży wzrost podatku akcyzowego rozregulował rynek wódki w Polsce i doprowadził do spadku jej sprzedaży oraz zamieszania cenowego – mówi „Rzeczpospolitej" Eric Benoist, prezes spółki Wyborowa Pernod Ricard. - Jednak od trzech miesięcy widać na nim oznaki ożywienia. Duży wpływ mają na to działania producentów. Wyborowa Pernod Ricard skupia się na tym żeby zwiększyć zainteresowanie kategorią wódki i podnieść jej atrakcyjność w oczach konsumentów.
Sieć kawiarni Starbucks zdecydowała się na diametralną zmianę reguł przyjmowania gości w swoich lokalach. Nie będzie już mowy o przesiadywaniu godzinami w kawiarniach i korzystaniu z toalety, bez kupienia czegokolwiek.
Upadek Manufaktury Piwa, Wódki i Wina staje się faktem. Do syndyka zgłosiło się już 400 wierzycieli spółki, reszta ma na to czas do 10 stycznia. Janusz Palikot upadek swojego alkoholowego imperium obserwuje z aresztu.
Branża mięsna podsumowała 2024 r. Nie było lekko. Producenci uginali się pod rosnącymi kosztami pracy, niestabilnością cen i kosztów energii. Mimo zawirowań rynkowych i trudnej sytuacji geopolitycznej polska branża mięsna trzyma się jednak mocno.
Pasztet strasburski z kaczych lub gęsich wątróbek (foie gras) oraz łosoś zdominowały jadłospis podczas ostatnich świąt we Francji. Sprzedaż pasztetu w grudniu zwiększyła się o ponad 30 proc., łososia i pstrąga o ponad 10 proc., sprzedaż szampana i win musujących zmalała z kolei o 6 proc.
Z piwnych potentatów Unii Europejskiej tylko Duńczycy przestali wspomagać wojenną kasę Putina. Niemcy i Czechy dostarczają do kraju agresora najwięcej swojego piwa i najwięcej na tym zarabiają. Gonią je browary z Chin. Polskiego piwa też w Rosji nie brakuje.
W 2014 roku sprzedaż Żytniówki urosła o 63 proc. To najlepszy wynik na globalnym rynku wódki. W rankingu popularności awansowała także Żubrówka.
Firma Wyborowa Pernod Ricard uruchomiła w Zielonej Górze nową platformę logistyczną. W ostatnich trzech latach zainwestowała tam w sumie 40 mln zł.
Kolejna firma wykorzystuje modę na polskie jabłka. Do sklepów wchodzi właśnie Wyborowa na bazie krajowych odmian.
Nawiązujące do złączonych kieliszków litery MW będą symbolizować Muzeum Polskiej Wódki na warszawskiej Pradze. Pierwsi zwiedzający mają się tam pojawić w połowie 2017 r.
Pijemy coraz więcej wina, ale trudno zaliczyć nas do koneserów. Nadal najchętniej kupujemy trunki półsłodkie i półwytrawne.
Philip Ainsworth o 1 września 2014 r. jest dyrektorem marketingu spółki Wyborowa, należącej do grupy Pernod Ricard. Wcześniej był dyrektorem regionalnym Chivas Brothers w Szkocji.
Podwyżka akcyzy z początku 2014 roku zbiera żniwo na rynku czystej. Mniejszy popyt uderza w wyniki producentów i we wpływy do budżetu państwa.
Rynek wódki w Polsce zalewają smakowe trunki. Ich liczba rośnie, ?bo producenci widzą w nich szansę nie tylko na wyższe obroty, ale i marże.
Masz aktywną subskrypcję?
Zaloguj się lub wypróbuj za darmo
wydanie testowe.
nie masz konta w serwisie? Dołącz do nas