System eWUŚ wyszukuje pacjentów po numerze PESEL. Nie widnieje on jednak ani na legitymacji szkolnej dziecka, ani w dowodzie osobistym rodzica. Trudno więc zweryfikować uprawnienia do świadczeń zdrowotnych.
Problem ma rozwiązać wchodząca w piątek w życie nowelizacja rozporządzenia w sprawie świadectw, dyplomów państwowych i innych druków szkolnych. Wprowadza ona obowiązek wpisywania do legitymacji numeru PESEL ucznia.
Druki będą wymieniane stopniowo. Dotychczas wydane legitymacje zachowają ważność do czasu ukończenia nauki w danej szkole. Na drugiej stronie nad tekstem: „Poświadcza uprawnienie do ulg ustawowych przy przejazdach środkami publicznego transportu zbiorowego kolejowego i autobusowego" wpisywany będzie odręcznie numer PESEL ucznia, a jeśli nie posiada takiego numeru – serię i numer paszportu lub innego dokumentu potwierdzającego tożsamość. Wpis ten ma być opatrzony małą pieczęcią urzędową szkoły. Wpisu będzie mogła dokonać tylko osoba upoważniona przez dyrektora szkoły. Szkoły mogą wydawać legitymacje na dotychczasowych drukach do 31 sierpnia 2016 r.
Nowelizacja wprowadza też nowy druk zaświadczeń wydawanych przez Centralną Komisję Egzaminacyjną informujących o wynikach uczniów ze sprawdzianu dla szóstoklasistów oraz nowy druk świadectwa dojrzałości. Związane jest to z nową formułą egzaminów.
podstawa prawna: rozporządzenie ministra edukacji narodowej z 29 grudnia 2014 r. DzU z 8 stycznia 2015 r., poz. 23