– Od początku lat 90. XX wieku, gdy powstały u nas pierwsze centra, przez tę branżę przewinęło się około miliona Polaków –ocenia Katarzyna Swatowska, szefowa grupy Call Center przy Stowarzyszeniu Marketingu Bezpośredniego i dyrektor marketingu i PR w Call Center Poland. Według szacunków SMB w całej branży pracuje obecnie ok. 200 tys. osób. To oznacza, że spora część z nas zna pracę w call center przynajmniej ze słyszenia. Inni z mediów albo z internetowych forów, gdzie nie brak krytyki pod adresem pracodawców z tej branży. Oni sami kładą nacisk na jej atuty. Poniżej wię przedstawiamy plusy i minusy pracy w call center;
1. Stały wybór ofert pracy
Na portalach rekrutacyjnych i w gazetach stale można znaleźć oferty pracy w telefonicznej obsłudze klientów albo w telemarketingu. Pracodawcy nie oczekują tu specjalistycznego przygotowania ani studiów. Szukają jednak określonych predyspozycji. – Liczy się motywacja, odporność na stres, umiejętność pracy w grupie i szybkiego uczenia – wylicza Katarzyna Bieńkowska, dyrektor personalna firmy ubezpieczeniowej Liberty Direct, gdzie kandydaci przechodzą przez trudną, czteroetapową rekrutację
2. Rozwój przydatnych umiejętności
Dla wielu młodych Polaków call center to pierwsze doświadczenie zawodowe. – Praca konsultanta telefonicznego uczy rozmowy z klientem i komunikatywności. Pomaga wykształcić odporność na stres oraz umiejętność pracy w grupie – twierdzi Adam Kotrych, prezes Voice Contact Center, spółki z grupy Outsourcing Experts. Katarzyna Swatowska dodaje do tego kompetencje z obszaru sprzedaży, technik perswazji oraz umiejętności kontroli sytuacji.