Aktualizacja: 16.02.2025 15:28 Publikacja: 28.08.2023 03:00
Foto: Adobe Stock
W najbliższych trzech latach już dwie trzecie polskich firm będzie wspomagać się rozwiązaniami sztucznej inteligencji w HR, w tym w rekrutowaniu nowych pracowników – wynika z najnowszego badania agencji zatrudnienia ManpowerGroup. Na razie jednak tylko 20 proc. pracodawców realizuje z pomocą sztucznej inteligencji niektóre elementy procesów rekrutacyjnych, a podobna grupa (19 proc.) planuje to wprowadzić w ciągu najbliższych 12 miesięcy.
– Patrząc na dane oraz działania firm, możemy mówić o początku nowego trendu, jakim jest automatyzacja procesów oraz postęp technologiczny w obszarze HR – ocenia Marta Szymańska, menedżer rekrutacji stałej i ekspert rynku pracy w Manpower. O ile w Polsce jest to początek, o tyle na świecie zmiany technologiczne w HR są znacznie bardziej zaawansowane. Według globalnych danych firmy badawczej Mercer już pod koniec zeszłego roku (gdy dopiero startowała kariera ChatGPT) aż 88 proc. firm korzystało z jakichś narzędzi sztucznej inteligencji w procesach HR, w tym w rekrutacji.
Brak działań wspierających rozwój i zaangażowanie nowo zatrudnionych pracowników skutkują rosnącą rotacją i niewykorzystaniem ich potencjału.
W planach pracodawców na 2025 r. widać większe rozchwianie niż przed rokiem. Wprawdzie firmy częściej przewidują wzrost zatrudnienia, ale przybyło też planów jego redukcji.
Dwie trzecie aktywnych zawodowo Polaków chciałoby utrzymywać bliskie, przyjacielskie relacje w pracy. Coraz częściej zależy na tym także pracodawcom. I nie bez powodu.
Choć gwiazdkowe budżety 2024 wzrosną, to święta będą często skromniejsze niż przed rokiem. Co planują pracodawcy?
Rozwój generatywnej sztucznej inteligencji może radykalnie zmienić charakter pracy na najwyższych i najniższych stanowiskach.
Rakieta wielokrotnego użytku Amur-LNG ma latać więcej razy niż Falcon 9 firmy SpaceX. „Udowodnijcie to” – skomentował Elon Musk.
Wypisać się, wytańczyć, wyśpiewać. Umierać sytym życia, bo uczyniło się z niego ucztę, nakarmiło sobą zaproszonych na nią gości.
Wszyscy mogą się w jakimś momencie dać nabrać, ale można – choćby dzięki internetowi – szukać i znajdować, w jaki sposób dany temat stał się wiodącym i kto może na tym wygrać.
Przekonanie o tym, że sztuczna inteligencja wie lepiej, co powinniśmy kupować, czego słuchać, co oglądać i co jeść, jest wyrażane coraz częściej – od internetowych forów do międzynarodowych prestiżowych konferencji.
TikTok jest ponownie dostępny w amerykańskich sklepach z aplikacjami Apple i Google po tym, jak prezydent Donald Trump odroczył wprowadzenie zakazu chińskiej platformy mediów społecznościowych do 5 kwietnia.
Są już ich dziesiątki milionów. Tak zmęczonych niekontrolowanym zalewem informacji, że odcinają się od mediów społecznościowych, wyłączają telefony, przestają oglądać telewizję.
Odliczenia ulgi na internet można dokonać składając wraz z zeznaniem podatkowym PIT-28, PIT-36 oraz PIT-37 załącznik PIT/O. Ile wynosi ulga i kto może z niej skorzystać?
Czy naprawdę chcielibyśmy z demokratycznych wyborów usunąć to, co w nich najpiękniejszego – nieprzewidywalność?
Masz aktywną subskrypcję?
Zaloguj się lub wypróbuj za darmo
wydanie testowe.
nie masz konta w serwisie? Dołącz do nas