W najbliższych trzech latach już dwie trzecie polskich firm będzie wspomagać się rozwiązaniami sztucznej inteligencji w HR, w tym w rekrutowaniu nowych pracowników – wynika z najnowszego badania agencji zatrudnienia ManpowerGroup. Na razie jednak tylko 20 proc. pracodawców realizuje z pomocą sztucznej inteligencji niektóre elementy procesów rekrutacyjnych, a podobna grupa (19 proc.) planuje to wprowadzić w ciągu najbliższych 12 miesięcy.
– Patrząc na dane oraz działania firm, możemy mówić o początku nowego trendu, jakim jest automatyzacja procesów oraz postęp technologiczny w obszarze HR – ocenia Marta Szymańska, menedżer rekrutacji stałej i ekspert rynku pracy w Manpower. O ile w Polsce jest to początek, o tyle na świecie zmiany technologiczne w HR są znacznie bardziej zaawansowane. Według globalnych danych firmy badawczej Mercer już pod koniec zeszłego roku (gdy dopiero startowała kariera ChatGPT) aż 88 proc. firm korzystało z jakichś narzędzi sztucznej inteligencji w procesach HR, w tym w rekrutacji.
Czytaj więcej
Wielkość indyjskiego rynku sztucznej inteligencji w 2022 roku wyniosła 9,4 mld dol. Przewiduje się, że w zaledwie 4 lata wzrośnie do 23 mld dol.
Ponad dwie piąte pracodawców z pomocą AI wyławiało potencjalnych kandydatów na portalach społecznościowych i prawie taka sama grupa wykorzystywała inteligentne chatboty w kontakcie z kandydatami. Aż ośmiu na dziesięciu rekruterów oceniło zaś, że przy wsparciu AI można zatrudnić lepszych kandydatów.