Aktualizacja: 07.03.2015 17:09 Publikacja: 07.03.2015 17:09
Mary Barra prezes General Motors
Foto: Bloomberg
Amerykanka Julie Hamp dotychczasowa szefowa komunikacji Toyoty w Ameryce Północnej wejdzie do historii firmy jako pierwsza kobieta-dyrektor zarządzający w koncernie, którego władze są zdominowane przez Japończyków (mężczyzn, rzecz jasna). Co prawda nie jest to jeszcze taki przełom, jakim dla całej branży motoryzacyjnej było powołanie Mary Barra na fotel prezesa General Motors w 2014 – pierwszej w historii kobiety na czele dużej firmy samochodowej.
Dzisiaj w 13 –osobowej globalnej radzie dyrektorów GM jest już pięć kobiet (piąta, Linda Gooden, wiceprezes Lockheed Martin, dołączyła w lutym br.). Z kolei w Europie w kobiecych rękach jest marketing GM oraz zakupy. Szefową marketingu i członkiem rady dyrektorów Opel Group GmbH jest Tina Muller, a od jesieni ub. roku jej koleżanką w radzie i wiceprezesem Opel Group jest odpowiedzialna za zakupy Kathy Worthen
Mniejszy wybór ofert zatrudnienia sprawia, że potknięcia kandydatów rzadziej im teraz uchodzą płazem.
Brak działań wspierających rozwój i zaangażowanie nowo zatrudnionych pracowników skutkują rosnącą rotacją i niewykorzystaniem ich potencjału.
W planach pracodawców na 2025 r. widać większe rozchwianie niż przed rokiem. Wprawdzie firmy częściej przewidują wzrost zatrudnienia, ale przybyło też planów jego redukcji.
Dwie trzecie aktywnych zawodowo Polaków chciałoby utrzymywać bliskie, przyjacielskie relacje w pracy. Coraz częściej zależy na tym także pracodawcom. I nie bez powodu.
Choć gwiazdkowe budżety 2024 wzrosną, to święta będą często skromniejsze niż przed rokiem. Co planują pracodawcy?
Polski rynek motoryzacyjny przechodzi dynamiczne zmiany, a liczba rejestracji pojazdów niskoemisyjnych bije kolejne rekordy. W 2024 roku liczba nowo zarejestrowanych samochodów hybrydowych wzrosła o 34,63%, osiągając 197 951 sztuk, podczas gdy rejestracje pojazdów elektrycznych wyniosły 23 445 sztuk, notując niewielki spadek o 1,69% względem 2023 roku.
W ciągu jednego tylko roku sprzedaż samochodów osobowych chińskich marek podskoczyła w Polsce prawie siedemdziesięciokrotnie. Polacy kupili w 2024 r. więcej aut chińskich niż citroenów i fiatów łącznie.
Tesla jako symbol innowacji i ekologii zaczyna być orędziem nienawiści i niezgody, co przekłada się na sprzedaż, która dosłownie pikuje w dół. Wszystko przez zaangażowanie Elona Muska w politykę przy administracji Donalda Trumpa.
Motocykliści nie będą już mogli wjechać na Północną Pętlę toru Nürburgring podczas sesji z tzw. przejazdami turystycznymi. To efekt licznych wypadków z udziałem jednośladów.
Hyundai rozpocznie w marcu pilotażową produkcję baterii ze stałym elektrolitem. Akumulator wykorzystujący rewolucyjną technologię zbliża się wielkimi krokami.
Rolls-Royce wprowadza na rynek wersję Black Badge swojego pierwszego samochodu elektrycznego. Spectre łączy w sobie jeszcze większą elektryczną moc i wyjątkowy wygląd.
Produkcja w Bełchatowie ruszy wolniej niż zakładał inwestor, powodem jest słaby popyt i wojna cenowa producentów naczep i zabudów.
Tylko połowa wartości – tak dużą utratę ceny notują używane modele Tesli. Ceny amerykańskich elektryków na portalach w Europie pikują w dół.
Masz aktywną subskrypcję?
Zaloguj się lub wypróbuj za darmo
wydanie testowe.
nie masz konta w serwisie? Dołącz do nas