Aktualizacja: 07.03.2015 17:09 Publikacja: 07.03.2015 17:09
Mary Barra prezes General Motors
Foto: Bloomberg
Amerykanka Julie Hamp dotychczasowa szefowa komunikacji Toyoty w Ameryce Północnej wejdzie do historii firmy jako pierwsza kobieta-dyrektor zarządzający w koncernie, którego władze są zdominowane przez Japończyków (mężczyzn, rzecz jasna). Co prawda nie jest to jeszcze taki przełom, jakim dla całej branży motoryzacyjnej było powołanie Mary Barra na fotel prezesa General Motors w 2014 – pierwszej w historii kobiety na czele dużej firmy samochodowej.
Dzisiaj w 13 –osobowej globalnej radzie dyrektorów GM jest już pięć kobiet (piąta, Linda Gooden, wiceprezes Lockheed Martin, dołączyła w lutym br.). Z kolei w Europie w kobiecych rękach jest marketing GM oraz zakupy. Szefową marketingu i członkiem rady dyrektorów Opel Group GmbH jest Tina Muller, a od jesieni ub. roku jej koleżanką w radzie i wiceprezesem Opel Group jest odpowiedzialna za zakupy Kathy Worthen
Brak działań wspierających rozwój i zaangażowanie nowo zatrudnionych pracowników skutkują rosnącą rotacją i niewykorzystaniem ich potencjału.
Tłumaczymy, jakie są różnice między wersjami i którą z nich wybrać.
W planach pracodawców na 2025 r. widać większe rozchwianie niż przed rokiem. Wprawdzie firmy częściej przewidują wzrost zatrudnienia, ale przybyło też planów jego redukcji.
Dwie trzecie aktywnych zawodowo Polaków chciałoby utrzymywać bliskie, przyjacielskie relacje w pracy. Coraz częściej zależy na tym także pracodawcom. I nie bez powodu.
Choć gwiazdkowe budżety 2024 wzrosną, to święta będą często skromniejsze niż przed rokiem. Co planują pracodawcy?
Klienci Warty mają możliwość leczenia nowotworów przy użyciu najnowocześniejszych metod na świecie. Ubezpieczenie Leczenie za granicą Plus może pokryć związane z tym koszty nawet do 2 mln euro.
Rozwój generatywnej sztucznej inteligencji może radykalnie zmienić charakter pracy na najwyższych i najniższych stanowiskach.
Poprzez innowacje, elastyczność i zrozumienie potrzeb lokalnych rynków możemy nie tylko sprostać oczekiwaniom konsumentów, ale także inspirować innych do podejmowania działań na rzecz zrównoważonego rozwoju i efektywności biznesowej
W ustawie o akcyzie pojawi się nowa ulga dla samochodów przeznaczonych do testów. Nie będzie integracji kas fiskalnych z terminalami płatniczymi.
Zmiany w cennikach dilerów już się zaczęły, choć na razie są ostrożne. Nowe limity emisji spowodują, że najbardziej podrożeją SUV-y i samochody z dieslem.
Władze UE rozważają wprowadzenie systemu dopłat do zakupu samochodów elektrycznych, który zwiększyłby na nie popyt i wsparły europejskie koncerny motoryzacyjne wobec chińskiej konkurencji.
Grudzień zamknął się dawno niewidzianymi w Europie spadkami rejestracji samochodów ciężarowych. Prognozy dla branży transportowej i gospodarki ponure.
Trump zerwał z „zieloną” polityką i postawił na konkurencyjność amerykańskiej gospodarki, co zmusiło unijnych polityków do przeglądu strategii. Czy zrobią pół kroku wstecz ideologicznej krucjacie?
Ma mieć system wymiany baterii i kosztować poniżej 20 000 euro. Tak marka samochodów Nio świętuje swoje dziesięciolecie i w ramach obchodów prezentuje pierwszy samochód swojej nowej marki zależnej Firefly.
Skoda Enyaq to jeden z najpopularniejszych samochodów elektrycznych w Europie. Jest już jednak na rynku od ponad czterech lat, co oznacza, że to już najwyższa pora na odświeżenie.
Ruszyła kolejna fala podwyżek cen samochodów. Przez nowe limity emisji CAFE podwyżki cen aut z silnikiem spalinowym sięgają kilku–kilkunastu tysięcy złotych. Wzrost omija hybrydy plug-in. Natomiast auta w pełni elektryczne będą tanieć.
Masz aktywną subskrypcję?
Zaloguj się lub wypróbuj za darmo
wydanie testowe.
nie masz konta w serwisie? Dołącz do nas