Wysoki, zawsze elegancki, choć unika noszenia krawatów, nie lubi też zbędnego rozgłosu. Nie udziela wywiadów, nie chwali się planami. Jednak jak coś ogłasza, to ma to duży kaliber.
Tak było z ogłoszonym w ubiegłym roku przejęciem KDWT, jednego z największych dystrybutorów wyrobów tytoniowych w Polsce, czy sieci ponad 200 sklepów Delikatesy Centrum. Mimo bardzo szybko poprawiających się wyników Eurocash organizuje konferencję co kilka lat – poprzednia odbyła się na początku 2005 r. z okazji giełdowego debiutu, na piątkowej ogłoszono przejęcie McLane Polska, co daje Eurocash pozycję lidera w dystrybucji hurtowej w Polsce. – Prezes Amaral nie potrzebował nawet doradców finansowych – ze swoim zespołem poprowadził negocjacje – mówi Drayton McLane Jr., prezes przejmowanej spółki.
Robienie interesów Amaral ma we krwi – jego znajomi wspominają weekendowy wyjazd z żoną na wyspę Zanzibar. – Zszedł do recepcji wymeldować się z hotelu i zanim żona skończyła pakowanie, już uzgadniał z właścicielem kupno hotelu, w którym się zatrzymał – opowiada jeden z jego znajomych. Dopiero po burzliwej wymianie zdań małżonce udało się odwieść go od tego zamiaru.
Dzisiaj rozdaje karty na polskim rynku hurtowym, jednak zanim zajął się tym segmentem, przez kilka lat pracował w portugalskich oddziałach koncernów Unilever i Nissan.
W 1995 r. związał się z tamtejszym handlowym gigantem Jeronimo Martins, który wtedy przejmował polską sieć Biedronka. Przez cztery lata pracował dla firmy, kończąc na stanowisku prezesa zarządu polskiego Jeronimo Martins Dystrybucja (JMD).