[b]RZ: Dlaczego zmienia się prezes Canal+ Cyfrowego?[/b]
[b]Jean-Noel Tronc:[/b] Polska jest dla nas jednym z najważniejszych rynków ze względu na szybki rozwój rynku mediowego i telewizyjnego. Mamy tu silną konkurencję – trzech dużych telewizyjnych graczy – i pasję polskich widzów, dzięki którym nasycenie rynku płatną telewizją jest o 10 proc. wyższe niż we Francji, gdzie wynosi dzisiaj 40 proc. Skumulowane działania marketingowe platform wpływają na wzrost świadomości konsumenta, kreują zapotrzebowanie, a to buduje rynek. Przy silnej konkurencji trzeba o abonenta zawalczyć. Dlatego zdecydowaliśmy się na zmianę strategii marketingowej na bardziej agresywną. Wybraliśmy Bertranda Le Guerna, który świetnie zna polski rynek i mówi po polsku.
[b]Na czym ma polegać nowa strategia?[/b]
Spotkałem się z prezes UKE i przewodniczącym KRRiT, żeby potwierdzić, że uważamy się za naturalnego gracza na rynku naziemnej telewizji cyfrowej DVB-T. Możemy zaistnieć na cyfrowych multipleksach nawet z kilkoma niekodowanymi kanałami, interesuje nas też bycie operatorem multipleksu. Mamy znane polskim widzom stacje, produkowane przez Canal+ Cyfrowy: MiniMini i ZigZap, Planete, Kuchnia.tv, Domo czy Ale kino!, które możemy zaoferować na taki cel. Widzę też niezłą przyszłość telewizji mobilnej w Polsce.
[b]A rozważali państwo zainwestowanie w TV Puls, która poszukuje inwestora?[/b]