Aktualizacja: 22.02.2025 10:28 Publikacja: 09.07.2024 04:30
Ubiegłoroczny, widowiskowy „Latający Holender” powróci w nowej, równie atrakcyjnej obsadzie
Foto: Baltic Opera festival
Już po raz drugi od 20 lipca Opera Leśna w Sopocie będzie służyć temu, po co została wybudowana 115 lat temu. Co więcej, Baltic Opera Festival zaczyna przywracać tej wyjątkowej scenie jej europejską rangę, jaką miała w odległej przeszłości, a czego nie potrafiły dokonać PRL-owskie festiwale piosenki.
Jeśli porównamy ubiegłoroczny debiut Baltic Opera Festival z tym, co oferuje on kilkunastu tysiącom widzów w tym roku, widać, że ambitnie realizuje zamierzone zadanie. Wydarzeniem poprzedniego lata była efektowna inscenizacja „Latającego Holendra” Richarda Wagnera w międzynarodowej obsadzie.
Intrygujący, futurystyczny „Simon Boccanegra” w reżyserii Agnieszki Smoczyńskiej zyskał nieoczekiwaną pointę, gdy po premierze artyści Opery Narodowej zwrócili się z apelem do Donalda Tuska.
Filmowa reżyserka Agnieszka Smoczyńska historię dawnego korsarza i władcy Genui Simona Boccanegry zamieni w futurystyczną opowieść o klimatycznej zagładzie świata. Premiera w Operze Narodowej już 14 lutego.
Ogłoszony wreszcie konkurs na dyrektora Opery Narodowej rozpalił dyskusję o przedstawionych kandydatach i o tych, którzy nie znaleźli się na ministerialnej liście. Rozpoczął się też festiwal rozmaitych postulatów.
Agnieszka Franków-Żelazny pokieruje od 2 stycznia znajdującą się w głębokim kryzysie Operą Wrocławską. Taki jest wynik kolejnego, oby ostatniego, konkursu ogłoszonego przez zarząd województwa dolnośląskiego.
We Wrocławiu Opera musi zwrócić pieniądze za dwa tysiące biletów sprzedanych na odwołane premiery. Teatr Polski po politycznych problemach poszedł do remontu. Od 2021 roku nie było Festiwalu Dialog.
Intrygujący, futurystyczny „Simon Boccanegra” w reżyserii Agnieszki Smoczyńskiej zyskał nieoczekiwaną pointę, gdy po premierze artyści Opery Narodowej zwrócili się z apelem do Donalda Tuska.
„Widzimy się w Sopocie” - zachęca nowy film reklamowy Sopotu, pokazywany właśnie w internecie w ramach kampanii promocyjnej pod tym samym tytułem, skierowanej do turystów biznesowych.
Czasami człowiek nagle nie może mówić ani śpiewać. Co wtedy, gdy śpiew jest jego zawodem? W Nowym Jorku doświadczył tego właśnie Piotr Beczała. Artystów dosięgają jednak też znacznie większe dramaty niż jego.
Sopocka wystawa sztuki feministycznej może rodzić pytanie o to, czy nie potrzebujemy dziś przede wszystkim harmonii, poszerzania kręgów wspólnoty, włączania, a nie wykluczania. Dlatego może tęsknimy za tym aspektem kobiecości, w którym wojowniczość i rywalizacja zastąpione zostaną empatią, zrozumieniem i wymiarem kontemplacyjnym.
Agnieszka Franków-Żelazny pokieruje od 2 stycznia znajdującą się w głębokim kryzysie Operą Wrocławską. Taki jest wynik kolejnego, oby ostatniego, konkursu ogłoszonego przez zarząd województwa dolnośląskiego.
Pięciogwiazdkowy hotel Sofitel Grand Sopot ma nowego właściciela. Od francuskiej spółki AccorInvest kupiła go polska firma Sinfam Investments.
We Wrocławiu Opera musi zwrócić pieniądze za dwa tysiące biletów sprzedanych na odwołane premiery. Teatr Polski po politycznych problemach poszedł do remontu. Od 2021 roku nie było Festiwalu Dialog.
„Czarna maska” Krzysztofa Pendereckiego w Operze Narodowej to Big Brother show, klasyczny kryminał Agaty Christie i obraz brutalnej rzeczywistości w jednym spektaklu, który przez 90 minut niemal wbija widza w fotel.
Masz aktywną subskrypcję?
Zaloguj się lub wypróbuj za darmo
wydanie testowe.
nie masz konta w serwisie? Dołącz do nas