Aktualizacja: 21.02.2025 11:07 Publikacja: 21.03.2024 10:11
Osiedle Grupy Robyg w Warszawie
Foto: Mat. prasowe
Notowany na Catalyst, kontrolowany przez niemiecki TAG Immobilien deweloper w 2023 r. miał 369 mln zł skonsolidowanego zysku netto, o ponad 4 proc. więcej niż rok wcześniej. Rentowność netto zmniejszyła się o 3,2 pkt proc., do wciąż wysokiego na tle branży poziomu 20,4 proc.
Popyt na mieszkania jest duży i stabilny. W drugim półroczu pomóc mogą obniżki stóp i nowy program dopłat do kredytów – ocenia prezes spółki Atal.
Budująca mieszkania dla zamożniejszych klientów grupa liczy na kolejny dobry rok niezależnie od losów programu „Kredyt na start”.
Deweloper nastawia się na dobrą sprzedaż mieszkań nawet bez nowego programu wsparcia nabywców kredytowych.
Fundamentem grupy będą kontrakty infrastrukturalne w Polsce i krajach ościennych. Czas również na powrót na deweloperski rynek mieszkaniowy.
Łączenie sił z partnerami branżowymi lub finansowymi to recepta na szybszą ekspansję deweloperów.
Największy w Polsce producent hydrauliki siłowej, rozwijający nie tylko produkcję cywilną, ale i obronną, sprzedaż zagraniczną rozpoczął 35 lat temu.
Rolls-Royce wprowadza na rynek wersję Black Badge swojego pierwszego samochodu elektrycznego. Spectre łączy w sobie jeszcze większą elektryczną moc i wyjątkowy wygląd.
Dzięki systemowi o nazwie „God’s Eye” (oko Boga) chiński producent samochodów BYD chce udostępnić zaawansowane systemy wspomagania szerszemu gronu odbiorców.
UE musi mądrze realizować swoją politykę dekarbonizacyjną. Gra toczy się o konkurencyjność europejskiej gospodarki – mówi Lucyna Stańczak-Wuczyńska, przewodnicząca rady nadzorczej BNP Paribas i szefowa rady Chapter Zero Poland.
Ostatnia dobra passa indeksu każe postawić pytanie, czy wzrosty mają uzasadnienie w fundamentach największych spółek. Sprawdziliśmy.
Pakiety medyczne, czyli najatrakcyjniejszy w oczach pracowników benefit, mogą w 2025 r. zdrożeć nawet o 30 proc.
Solidne wyniki finansowe, dostawy nowych samolotów przyspieszą. - Ale to wszystko nie może odbywać się kosztem bezpieczeństwa produkcji oraz dekarbonizacji - zapowiada Guillaume Faury, prezes Airbusa.
Sprzedaż francuskiej sieci w naszym kraju w 2024 roku była 3,3 proc. niższa niż rok wcześniej. Firma zapowiada przegląd aktywów, ale nie podaje szczegółów, z jakich rynków może się wycofać. O sprzedaży jej polskich sklepów mówi się od lat.
Masz aktywną subskrypcję?
Zaloguj się lub wypróbuj za darmo
wydanie testowe.
nie masz konta w serwisie? Dołącz do nas