Czy streamingowe platformy jeszcze docenią kino

Amazon, Netflix, Disney – na nowe podejście gigantów internetu do dystrybucji ich oryginalnych filmów liczy duży ekran.

Publikacja: 29.11.2022 03:00

Czy streamingowe platformy jeszcze docenią kino

Foto: Adobe Stock

Mimo że szczyt pandemii Covid-19 i jej gospodarczych skutków zdaje się być już za nimi, sieci kin na świecie nadal są wyceniane niżej niż w 2019 roku. Powód to nadal słabsze wyniki finansowe i spowolnienie gospodarcze, utrudniające odbudowę widowni, oraz podnoszenie cen biletów.

Kurs akcji amerykańskiej sieci Cinemark Holdings jest o 65 proc. niższy niż w 2019 r. (13,85 dol. vs. około 40 dol.). Globalny gigant AMC Entertainment Holding w przeliczeniu na akcję kosztuje około 7 dol., o połowę mniej niż w najlepszym momencie 2019 r. Brytyjski Cineworld (jest właścicielem sieci Regal w USA czy Cinema City) szoruje po dnie: dziś akcja kosztuje niecałe 5 funtów, podczas gdy w 2019 r. kurs dochodził do 320 funtów.

Pozostało jeszcze 80% artykułu

Czytaj więcej, wiedz więcej!
Rok dostępu za 99 zł.

Tylko teraz! RP.PL i NEXTO.PL razem w pakiecie!
Co zyskasz kupując subskrypcję?
- możliwość zakupu tysięcy ebooków i audiobooków w super cenach (-40% i więcej!)
- dostęp do treści RP.PL oraz magazynu PLUS MINUS.
Media
Radio Zet: Daniel Obajtek chciał kupić „Rzeczpospolitą”. Nie kupił, ale wydał setki tysięcy złotych
Media
TVN jednak nie zmieni właściciela. Zarząd informuje o przyczynach
Media
Rosjanie są zmęczeni propagandą. Porzucają kremlowską telewizję
Media
Znów gorąco wokół TVN. Nowe informacje o inwestorach
Media
„Minecraft: Film” ustanowił rekord kinowy w Polsce. Wygrał z polskim filmem