Liderem tegorocznego zestawienia pozostaje Group M/WPP z obrotami na poziomie 104,6 mld dol. (w skład tej grupy wchodzą sieci domów mediowych Mindshare, MediaCom, MEC i Maxus). Wpływy grupy wzrosły rok do roku o 12,2 proc. Domy mediowe to firmy zarządzające budżetami klientów reklamowych. To one decydują, w jakich mediach zostaną wydane pieniądze firm przeznaczone na reklamę, i one w imieniu klienta negocjują warunki zamieszczania reklam.
Na kolejnych miejscach corocznego rankingu RECMA znalazły się grupy Publicis (należy do niej sieć domów Starcom SMG oraz Zenith Optimedia) z obrotami w wysokości 83,1 mld dol. (wzrost o 13,7 proc.), kolejna była grupa Omnicom Media Group (właściciel sieci OMD i PHD), która łącznie zarządzała aż 54,7 mld dol. – to o 10,9 proc. więcej niż rok wcześniej.
Gdyby nie nagła zmiana planów Publicisu i Omnicomu, tegoroczny ranking RECMA wyglądałby nieco inaczej. Mniej więcej rok temu obie grupy ogłosiły plan ogromnej fuzji. W jej wyniku miał powstać wart 35 mld dol. reklamowy gigant, zatrudniający ponad 130 tys. osób na całym świecie, który zdetronizowałby WPP w globalnym zestawieniu RECMA. Omnicom oprócz domów mediowych ma też sieci agencji reklamowych, wśród których są np. BBDO, TBWA i DDB. Do Publicisu należą m.in. znane agencje Leo Burnett i Saatchi & Saatchi. W maju tego roku fuzję jednak nagle odwołano. Jako powód podano wtedy „niemożność zamknięcia transakcji w rozsądnym czasie". Nieoficjalnie słychać było, że prawdziwym powodem odstąpienia od wielkich planów była przerastająca firmy skala zmian, jakie musiałyby one przejść.
W rezultacie w tegorocznym rankingu nie ma rewolucyjnych przetasowań. W zestawieniu największych sieci domów mediowych prowadzi po raz czwarty grupa Starcom SMG z obrotami 47,1 mld dol. – wyższymi o 18,3 proc. niż rok wcześniej. Kolejne są: OMD obsługujące budżety w wysokości 41,2 mld dol. oraz ZenithOptimedia Group (36,1 mld dol.).