Serialowa obfitość

W streamingu Netflix dystansuje konkurencję o kilka długości w liczbie wyprodukowanych oraz dystrybuowanych na wyłączność polskich filmów i seriali. W 2022 r. pokazał prawie 20 nowych tytułów, z których połowę współprodukował.

Publikacja: 23.12.2022 03:00

Serialowa obfitość

Foto: AdobeStock

Szybki proces powstawania tych obrazów ma jednak swoją cenę. Takie produkcje jak „Plan lekcji” czy „Bartkowiak” przeszły bez echa, bo to kino kategorii B lub nawet C. Ale były też obrazy na znacznie wyższym poziomie – serial „Wielka woda” i film „Broad Peak”.

Pozostałe platformy muszą zaspokajać jednocześnie potrzeby widzów tradycyjnej telewizji (ogólnodostępnej jak TVP, TVN i Polsat czy kablowej HBO i Canal+) z tymi, którzy korzystają z telewizji poprzez aplikacje. Wśród nich najciekawsze propozycje miał Canal+: „Kruk”, „Minuta ciszy” i „The Office PL”. TVN konsekwentnie, lecz ze średnimi efektami, adaptuje kryminały Remigiusza Mroza („Behawiorysta”, „Wotum nieufności”). Drugim popularnym autorem stał się Igor Brejdygant (playerowsko-TVN-owska „Szadź” i polsatowska „Matka”). Ambitniej do tematu podeszło TVP, które pokazało na jesieni intrygujące „Erynie” na podstawie książek Marka Krajewskiego.

BLACK WEEKS -75%

Czytaj dalej RP.PL. Nie przegap oferty roku!
Ciesz się dostępem do treści najbardziej opiniotwórczego medium w Polsce. Rzetelne informacje, pogłębione analizy, komentarze i opinie. Treści, które inspirują do myślenia. Oglądaj, czytaj, słuchaj.
Kultura
Dzieło włoskiego artysty sprzedane za 6 mln dolarów. To banan i taśma klejąca
Kultura
Startuje Festiwal Niewinni Czarodzieje: Na karuzeli życia
Kultura
„Pasja wg św. Marka” Pawła Mykietyna. Magdalena Cielecka zagra Poncjusza Piłata
Kultura
Pawilon Polski na Biennale Architektury 2025: Pokażemy projekt „Lary i penaty"
Materiał Promocyjny
Klimat a portfele: Czy koszty transformacji zniechęcą Europejczyków?
Kultura
Muzeum Historii Polski na 11 listopada: Wystawa „1025. Narodziny królestwa”